onstabiele temperatuur GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

tivkerck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2015
Hey,

sedert vandaag doet mijn GT 640 grafische kaart (2j oud) vreemde dingen qua temperatuur. Opstarten doet hij aan ongeveer 50 graden, blijft een tijdje stabiel en stijgt dan plots tot 80 graden en blijft opnieuw stabiel... zonder dat er (behalve de temperatuurchecker) een programma draait.

Ik had mijn pc vorige week nog laten reinigen aangezien de ventilatoren met tussenpozen nogal luidruchtig konden zijn en volgens hen was hij daarna door de standaard check gekomen.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Niet goed gereinigd? Versleten? ...? of eerder iets software-gebonden (aangezien er geen gestage temperatuursopbouw is?)

suggesties zijn welkom vooraleer ik me opnieuw in de kosten steek om hem te laten nakijken...

mvg,

Timo

Is je pc goed geventileerd, en wat is de kamertemperatuur? is hij passief of actief gekoeld?. Daarbij kan die kaart tot 105 graden gaan.

Wat hebben ze allemaal uitgevoerd bij dat reinigen? Hebben ze ook de koelpasta van de kaart vernieuwd?

Als ze die er wel correct terug opgedaan hebben dan ;3

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je zou ook terug kunnen gaan en vragen aan degene die hem hebt schoongemaakt dat je tegen problemen aanloopt die nadat hun hem hebben schoongemaakt daar zit toch garantie op als hun wat mis hebben gedaan

Is je pc goed geventileerd, en wat is de kamertemperatuur? is hij passief of actief gekoeld?. Daarbij kan die kaart tot 105 graden gaan.

Ik weet dat dat er nog wat ruimte is tot de limiet, maar 80 graden in 'rust' blijft véél te hoog...

Hoi,

Je zou ook terug kunnen gaan en vragen aan degene die hem hebt schoongemaakt dat je tegen problemen aanloopt die nadat hun hem hebben schoongemaakt daar zit toch garantie op als hun wat mis hebben gedaan

Ik hoop het, maar ik ga nu eerder uit van een softwareprobleem: blijkbaar is er een achtergrondproces genaamd 'mdm' dat mijn GPU core load naar 99 procent dreef. Van zodra ik dat beëindig zakt de temperatuur terug naar een 50 graden.

Mijn beide (gratis) anti-virussen vinden niks (ad-aware en malwarebytes)

iemand die MDM kent?

Kan voor vele dingen staan als je erop googeld, staat niet in/bij programma's of services?

locatie van het programma is blijkbaar C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\HP Support Assistant\Caches sinds eergisteren. Er staan ook enkele verdachte '...coin' bestanden dus ik ga uit van een bitcoin miner? Ik vermoed dat ik dit gewoon veilig kan verwijderen en hopelijk zijn mijn problemen daarmee opgelost...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan