onstabiele verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucsleegers

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Beste mensen,

Ik heb een probleem met draadloos netwerk!
Heb een Fritz router met ongeveer een 10 computers in het netwerk.
bij 8 computers werkt het prima! bij 2 computers valt ver verbinding regelmatig weg.
Wanneer je de verbinding hetstelt dan doet die het spontaan weer. erg onverklaarbaar als jet mij vraagt. waar kan dit aan liggen? en nog belangrijker hoe kan ik dit oplossen.

mvg

Luc Sleegers

Staan de twee probleempc's achter een betonnen muur oid?
Is de antenne van de wireless router evt te richten?
En kijk eens of je de netwerkadapters onderling kunt verwisselen om dat als hardwareprobleem uit te sluiten.

Hey

Staan in de zelfde ruimte als 4 andere computers andere pc's dichtbij de route.
Hardware heb al een keer verwisseld en software/drivers een aantal malen hergeinstalleerd.
computers staat onder een bureau en hebben als ze verbinding hebben een goed signaal!

mvg

Lucas

Check de instellingen eens van de netwerkaart.

Als je naar Apparaatbeheer gaat en dubbelklikt op de driver van de netwerkkaart dan heb je een tabblad energiebeheer. Daar kun je een vinkje uit zetten om ervoor te zorgen dat de verbinding niet wordt verbroken als de pc even niets doet.

Mogelijk dat het helpt

@Mikeo:

Interessant, maar niet bij mijn pci kaart en ook niet bij mijn 2 usb sticks...:confused:

{modedit} Graag de volgende keer de "aanpassen" knop gebruiken

@Mod:

oké

Bijlagen

• psm.jpg
    psm.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ook al eens geprobeerd om de laatste drivers te gebruiken van de draadloze verbinding.

Misschien eens de kanalen in je omgeving controleren. Mogelijk dat er meerdere draadloze router in je buurt zitten die allemaal op hetzelfde kanaal gebruiken. Het kan dan zijn dat de ene netwerkaart daar beter mee om gaat dan de andere.

Een gratis en goede tool in NetStumbler.
http://www.netstumbler.com/downloads/

En check eens of er een nieuwe firmware is voor je router. Daar kunnen misschien ook een hoop problemen met opgelost worden.

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Alle bovenstaande opties heb ik geprobeert, alleen zonder enig resultaat.
heeft iemand nog een idee om dit probleem op te lossen
nog voor de informatie:
Verbinden heeft genoeg signaalsterkte
PCI kaartjes zijn van sitecom

mvg

Luc Sleegers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan