onsubmit validate radiobuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yariev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
<script language="JavaScript">
<!--
function CheckForm(){
var myText="Let Op!\n\n";
if (document.forms.Business.value==""){window.alert(myText+"U heeft geen 'Voornaam' ingevuld.");return(false);}
else {if (document.forms.Functions.value==""){window.alert(myText+"U heeft geen 'Adres' ingevuld.");return(false);}
else {if (document.forms.Shareholders_outside_NL.value==""){window.alert(myText+"U heeft geen 'Postcode' ingevuld.");return(false);}
else {if (document.forms.Period_Residing_in_NL.value==""){window.alert(myText+"U heeft geen 'Woonplaats' ingevuld.");return(false);}
else {for(var i=0; i<document.forms.v5.length; i++) {if (document.forms.v5.checked) {return true;}} alert("U heeft vraag 5 nog niet ingevuld"); {return false};}

}}}
}
//-->
</script>

Het bovenstaande script validate eerst 4 textvelden en daarna 1 radiogroep. Ik wil echter meerdere radiogroepen checken, alleen het script werkt niet wanneer ik na de regel met "else {for(var i=0; i<document.forms.v5.length; i++) ...ect" opnieuw een soortgelijk "for-statement" toevoeg aan het script?

Hoe los ik dit op, want ik heb meerdere radiogroepen in mijn pagina die ik wil checken.

Voor elke radiobuttongroep kijken of de value leeg is of niet.
if (empty(document.forms.radiobuttongroep.value))
{
alert ("niets ingevuld");
}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan