Ontbreken CSSPIN32.OCX

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo

Bij het opstarten van ACCESS(Access2007-2010), gaat het programma eerst zoeken naar de CSSPIN32.OCX. Deze kan hij niet vinden namelijk.
Vervolgens gekeken in de VBEditor en bij beschikbare verwijzingen staat aangevinkt de volgende regel:
ONTBREEKT: Crescent Spin Control
Hoe kom ik hieraan en hoe kan ik dit weer in het programma brengen

Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes

ONTBREEKT: Crescent Spin Control
Hoe kom ik hieraan en hoe kan ik dit weer in het programma brengen
Hoe kom je er aan? Iemand zal hem een keer hebben gebruikt in de database, of in ieder geval de bibliotheek hebben geladen.
Hoe kan je hem weer in het programma brengen? Waarom zou je dat doen? Weet je zeker dat er een spinner control op een formulier staat? Ik heb van deze nog nooit gehoord, en dus ook nooit gebruikt. Kiese voor de simpelste oplossing, en verwijder de verwijzing.

Ja oke maar dat is het net. Hij geeft aan juist dat deze ontbreekt dus bij het opstarten zoekt hij eerst in de bestanden naar deze csc32.ocx en vind die niet natuurlijk omdat hij er niet is. In de lijst van verwijzingen staat dus dat hij ontbreekt maar waarom hij deze csc32.ocx nodig heeft, ik heb geen idee. Programma draait ver wel goed

Dat zeg ik toch? Als je hem niet nodig hebt, dan kun je de verwijzing gewoon weghalen. De db zal dan zonder problemen werken. Blijkt er tóch een formulier te zijn dat hem gebruikt, dan krijg je dat vanzelf te merken als je dat formulier opent. En kun je alsnog opzoek naar de bibliotheek. Of, en dat lijkt mij dan veel logischer, een alternatief bedenken dat geen exotische bibliotheken nodig heeft.

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen of ik begrijp je niet sorry dan daarvoor. Ik kan niets verwijderen want ik zie en vind nergens deze cscpin. Als ik wist waar deze zich bevond had ik hem inderdaad gewoon verwijderd. Ik zie alleen bij het opstarten dat hij naar deze csc zoekt. In een database van access zie ik dan bij Menu EXTRA Verwijzingen een lijst de database gebruik van maakt en daar staat; Ontbreekt: CSC
Houd dus eigenlijk in dat bij het opstarten de database hierom vraagt

Overal waar ontbreekt staat in de VBEditor, daar haal je het vinkje weg. Daarmee verwijder je de ontbrekende bibliotheek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan