Ontbrekend dll bestand bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

van Hoi

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje. Bij het opstarten van mijn 'Windows 98 Second Edition' komt er telkens een zwart scherm met: 'Kan een apparaatbestand niet vinden.Dit is mogelijk vereist om een windowstoepassing uit te voeren. Het register van windows of system.ini verwijst naar dit apparaatbestand maar dit bestaat niet meer. vnetbios.vxd. Druk op een toets om verder te gaan.' Het gaat dus om het bestand 'vnetbios.dxd'. :(

Ik heb dit proces al meerdere keren afgemaakt, maar hij blijft 'zeuren'. :shocked:

Verder, wat doet eigenlijk een dll bestand? Ook als ik een bepaald programma installeert geeft hij een dll bestand te missen. Zou dit in verband met elkaar kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
van Hoi,

Een DLL bestand is een Bibliotheek.
Het bestand vnetbios.vxd kun je dat bij iemand halen?
Misschien zijn er nog wel mensen die Win.98 gebruiken maar dat zullen er niet veel zijn denk ik.
Of je kunt met de orginele Win.98 software misschien wel repareren, weet het niet zeker.
Hier ben ik niet zo erg in thuis, zoek anders eens met Google naar dat bestand, je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.
Ik heb even voor je gezocht en deze link gevonden.
Ik wens je erg veel succes.

Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd, hij geeft de foutmelding gelukkig niet meer aan! Voor andere mensen, de installatie opnieuw uitvoeren, heeft bij mij geen gegevens gewist! :D

van Hoi,

Gelukkig dat het gelukt is, kun je weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan