ontbrekende datums automatisch toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erhard

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik heb een database met daarin de gewerkte uren (aanwezigheids uren voor sommige) nu gebeurt het regelmatig dat er datums missen terwijl hier normaal wel gewerkt zou worden. Deze ontbrekende datums wil ik automatisch toevoegen aan de tabel en dan kunnen daar later de uren bij ingevuld worden. Ik ben in vba al bezig geweest met addnew maar ik kom er niet helemaal uit. Ik had eerder al wel (met hulp van JohnyM) dat de ontbrekende datums in een venster getoond werden maar dan waren de gegevens niet te bewerken.

Iemand een idee wat aan bijgevoegde file fout is?

Bijlagen

Helaas werkt je code bij mij niet (wellicht ontbrekende data of niet compatibel) maar ik kan zo wel een paar opmerkingen geven:
1. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je een tabel mannummer en persooneelsnr hebt; een deel van de data is gelijk en je zou dit dus kunnen normaliseren.

2. Omdat ik je code niet kan uitvoeren weet ik niet precies wat er gebeurt, maar het ziet ernaar uit dat je op deze manier de dagen in een textbox zet:
Code:
Me.txtvak = Me.txtvak & rs1!nummer & " (" & rs1!nummer & "):" & vbCrLf

In plaats daarvan kun je ook data invoegen in een tabel

Code:
Dim rstNew as Dao.Recordset
Set rstNew = currentdb.openrecordset("SELECT Uitvoerdatum FROM Urenbewerkt")

'in je huidige code:

If counter > 0 Then
         rstNew.AddNew
         rstNew(0) = rs1!nummer
         rstNew.update
    end if

'en op het einde
rstNew.close
set rstNew = nothing

Dit is de 'kort-door-de-bocht' oplossing. Eigenlijk zou je de hele code even moeten herzien.

ik weet dat het niet perfect is, maar het werkte eerst netjes, de ontbrekeknde datums werden in het scherm getoond.
Ik heb jouw stukje code toegevoegd maar nu krijg ik een foutmelding op de select opdracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan