Ontbrekende RAR's en PARs terwijl 100% beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

ik ben een nieuwe gebruiker van Usenet.
Ik gebruik FTD om een film op te zoeken (Bourne Ultimatum 2007).
Voor aan de regel staat een icoontje, dat aangeeft dat de fils beschikbaar is (grijs rondje met een "v" erin)
Die heb ik gevonden en klik hierop, zodat ik de details krijg.
Hier staat een link naar een BNZ site, create BNZ en vervolgens selecteer..
(Deze site vermeld 100% beschikbaar).

Hierdoor wordt Grabit geopend en na wat vragen begint het downloaden.
RARs en PARs.

Tot zover OK. Nu begint het probleem.
Tijdens het downloaden wordt vele malen aangegevn dat "article not found", terwijl toch 100% beschikbaar moet zijn.
Ontberekende stukken nogmaals geprobeerd, zonder succes.
Dag later nogmaals. Geen succes (terwijl de film pas vandaag erop staat).
De fims blijven er toch minimaal een aantal dagen (weken) op staan?

Ander sites ook gebprobeerd van de provider (@home). Geen succes.
De ge-downloade PARs zijn niet voldoende om de file te herwstellen.
Quickpar heeft ook wel eens aan "Missend".

Wat doe ik verkeerd?

Graag advies.

Geef mij eens het ftd nummer? Dan zal ik eens kijken hoe die bij mij is.
Waarschijnlijk ligt het aan je provider. De meeste providers doen een beetje moeilijk wat betreft het downloaden van binaries. Ik zit zelf bij versatel en die staat het helemaal niet toe. Ik heb dus een payserver moeten nemen.

De providers zijn ,wat hun newsservers betreft, meestal een beetje laks er zijn er maar een paar die die servers werkelijk goed onderhouden. De retentie laat ook vaak te wensen over.Net zoals de compleetheid van de bestanden.

Ik neem aan dat je het nummer bedoelt dat bovenaan staat:

# 462192

THNXS

Dat is inderdaad het nummer wat ik bedoelde, kun je mij aangeven welke rar bestanden niet goed zijn?

Maar ik denk dat het door je provider komt. Want hij staat er compleet op. (Ik gebruik newsleecher ipv grabit) Verder zie ik in de post op FTD ook geen aanvragen voor extra pars. Wat betekend dat ie er dus goed opstaat.

Kijk eens bij eweka.nl . Dat is een prepaid payserver. Die een hoge retentie heeft en een snelle download en geen beperkingen.
Dan download je ook nog met je volle download snelheid. En voor jou misschien het
belangrijkste bijna altijd compleet staat het er niet compleet op dan heeft altijd de poster iets niet goed gedaan en verschijnen er vaak extra pars.

Oh ja t'is geen BNZ maar een NZB

Laatst bewerkt:
Dat zijn er 26 in totaal, begint bij rar002,003,004,009 etc,...

Voor die ene keer per 2-3 maanden dat ik iets download, ga ik niet naar een payserver..

dank voor de snelle response

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan