• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontbrekende waarde in een reeks bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bugsgunny

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Beste mensen,

Ik ben bezig om een Excel-document te ontwikkelen dat technische gegevens van leghennen inzichtelijk moet maken.
Hiervoor is van ongeveer 65 weken gegevens nodig. Nu wil het wel eens voorkomen dat er vergeten wordt een waarde te noteren. Dat is niet heel erg, maar ik zou deze waarde toch graag willen weergeven.

Ik heb geprobeerd dit te doen aan de hand van voorspellen en trend, maar dat geeft niet de uitkomst die ik zoek. 95% van de getallen in de reeks is bekend, alleen een paar missen er. Hoe kan ik dit oplossen? Waarden lopen niet gelijkmatig af of op, maar nemen eerst toe en vervolgens weer af.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bugsgunny

Bugsgunny,

je bericht is meer dan 20 x bekenen, en geen reacties.
een voorbeeldbestandje lijkt mij broodnodig.

Joske

Via statistische functies moet dit toch lukken, al hangt natuurlijk (mogelijks) veel af van welk verband je veronderstelt.

Is het een kwadratische vorm, derdegraads, ... constante term of niet?

Het makkelijkste is om de gegevens in een grafiek te zetten, en trendlijnen toe te voegen. Vervolgens aan de hand van de R² nagaan wat de beste "fit" is.

Hallo mensen,

Ik heb inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden. Heb het benaderen van de waarde achterwege gelaten.

Bedankt voor jullie moeite!!

Met vriendelijke groet,

Bugsgunny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan