• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ontdubbelen en aantal.als

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bartw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartw

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo,

Ik wil graag in een bestand een formule plaatsen die het aantal keer dat 1 voorkomt in kolom B combineert met de waarden die in kolom A staan.
In kolom A staan namelijk kopers, een aantal kopers komen dubbel voor. Maar ik wil dat de score voor een A gecombineerd met 1 kan dus meerdere keren voor komen, maar ik wil toch 1 keer een score krijgen.

Bijkomend probleem is dat ik van te voren niet precies weet welke kopers er voor kunnen komen, het moet dus een 'algemene' formule zijn,

Zie het voorbeeld.

Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Bijlagen

In ieder geval bedankt voor de reacties. Maar het is (denk ik) nog niet precies wat ik zoek.

Ik wil dus weten hoeveel keer de score (in totaal) 1 voor komt, Daarbij moet een score 1 die een aantal keer bij 1 persoon voor komt, maar 1 keer meetellen.

En in de voorbeelden die jullie nu hebben gegeven moet ik de namen van de personen weten. Terwijl ik die niet (altijd) van te voren weet. Ik zou dus het liefste hebben dat hij 'automatisch' zou ontdubbelen. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is?

Ik heb een nieuwe versie van mijn voorbeeldbestand gemaakt. Miischien dat dit het duidelijker maakt?.

Gr. Bart

Bijlagen

Heb je uitgebreid filter of draaitabel geprobeerd?

Tweede poging dan, alhoewel ik me nog altijd afvraag wat je nu juist bedoelt met "moet ik de namen van de personen weten" . Als je een naam niet kent, kun je toch onmogelijk vaststellen of hij twee keer voorkomt?

Bijlagen

Ik ben er uit, helemaal super!! Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb de formules die jullie hebben gegeven (vooral de laatste van WHER) een beetje gewijzigd, omdat er ook andere waarden gefilterd moesten worden.

Super.

Gr. bart

P.s. Ik ben blij dat nog niet iedereen op vakantie is.... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan