Beste mensen,
Het ontdubbelen lukt mij niet, terwijl dit normaal gesproken een kleine moeite is.
Wat ik doe:
Ik ga naar Gegevens --> geavanceerd.
Dan krijg ik een een beeld waar ik het volgende kan invoeren:
Actie:
0 lijst in de cel filteren
0 kopieren naar een andere locatie
Lijst bereik:
Critereum bereik:
Kopieren naar
[ ] Alleen unieke records
Wat ik ingevoerd heb
Actie:
X lijst in de cel filteren (aangevinkt)
Lijst bereik: (de kolom die ontdubbelt moet worden)
Critereum bereik: (de kolom waarmee het vergeleken moet worden)
Kopieren naar: nvt
[X] Alleen unieke records (aangevinkt)
Vervolgens controleer ik of het daadwerkelijk gelukt is, en nog steeds vind ik beide namen in beide kolomen terug terwijl de namen identiek zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Daarnaast heb ik 2 lijsten met bedrijven, één van deze twee lijsten heb ik ontdubbelt. Echter is het probleem dat in de ene lijst het bedrijf abc heet, en in de andere lijst het hetzelfde bedrijf: abc B.V heet.
Wat ik nu graag wil is dat excel deze lijsten voor mij ontdubbelt zonder te kijken naar de rechtsvorm. Dus dat hij bedrijf abc gelijk stelt aan bedrijf abc B.V. N.V. of v.o.f. zodat ik deze op een normale manier kan ontdubbelen.
Is dit mogelijk of niet? En zo ja, hoe?
Met vriendelijke groet,
Erik
Het ontdubbelen lukt mij niet, terwijl dit normaal gesproken een kleine moeite is.
Wat ik doe:
Ik ga naar Gegevens --> geavanceerd.
Dan krijg ik een een beeld waar ik het volgende kan invoeren:
Actie:
0 lijst in de cel filteren
Lijst bereik:
Critereum bereik:
Kopieren naar
[ ] Alleen unieke records
Wat ik ingevoerd heb
Actie:
X lijst in de cel filteren (aangevinkt)
Lijst bereik: (de kolom die ontdubbelt moet worden)
Critereum bereik: (de kolom waarmee het vergeleken moet worden)
Kopieren naar: nvt
[X] Alleen unieke records (aangevinkt)
Vervolgens controleer ik of het daadwerkelijk gelukt is, en nog steeds vind ik beide namen in beide kolomen terug terwijl de namen identiek zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Daarnaast heb ik 2 lijsten met bedrijven, één van deze twee lijsten heb ik ontdubbelt. Echter is het probleem dat in de ene lijst het bedrijf abc heet, en in de andere lijst het hetzelfde bedrijf: abc B.V heet.
Wat ik nu graag wil is dat excel deze lijsten voor mij ontdubbelt zonder te kijken naar de rechtsvorm. Dus dat hij bedrijf abc gelijk stelt aan bedrijf abc B.V. N.V. of v.o.f. zodat ik deze op een normale manier kan ontdubbelen.
Is dit mogelijk of niet? En zo ja, hoe?
Met vriendelijke groet,
Erik
Laatst bewerkt: