Onterecht terugkomende producten in Crystal Reports

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiKeZZa

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Daar zijn we weer, weer een *klein* probleem:

Ik heb een lijst met producten. Alle producten staan daar op, soms staat er:

1,2 Product X
3,4 Product X
5,6 Product X
1,2 Product Y

Dat betekend dan dat ik van de kleuren 1 en 2 in 1 bestelling wat gekocht heb, van kleuren 3 en 4 van X iets gekocht heb enz enz.

Dat gaat allemaal goed, MAAR als ik het rapport bekijk zie je op de volgende pagina vaak nog een aantal producten onterecht herhaald worden.

Deze herhaalde producten komen niet naar voren uit de query, dus die is goed. Er staat puur een vinkje fout in het rapport waardoor bepaalde regels herhaald worden. Iemand enig idee/enige ervaring hiermee die mij kan vertellen waar ik dit moet zoeken?

vind je het heel erg als ik het niet begrijp?

Ik neem aan dat je bedoelt dat er een vinkje fout staat maar jij weet niet welk vinkje?
Tja dat weet ik zo ook niet, want ik ken de rapportopbouw niet...maar evengoed; in principe worden alleen die zaken getoond waar een waarde tegenover staat.

Een juiste query is overigens geen voorwaarde voor een juiste weergave in CR. CR kan nog meer filters toepassen en formules uitvoeren dan in een query kan worden geplaatst.

Als de producten toch worden genoemd... zijn ze dan wellicht onderdeel van de pageheader? Of zijn er mischien echte nullen...een nul is ook een waarde. alleen leeg is geen waarde.

vind je het heel erg als ik het niet begrijp?

Ik neem aan dat je bedoelt dat er een vinkje fout staat maar jij weet niet welk vinkje?
Tja dat weet ik zo ook niet, want ik ken de rapportopbouw niet...maar evengoed; in principe worden alleen die zaken getoond waar een waarde tegenover staat.

Een juiste query is overigens geen voorwaarde voor een juiste weergave in CR. CR kan nog meer filters toepassen en formules uitvoeren dan in een query kan worden geplaatst.

Als de producten toch worden genoemd... zijn ze dan wellicht onderdeel van de pageheader? Of zijn er mischien echte nullen...een nul is ook een waarde. alleen leeg is geen waarde.

Ja dat bedoel ik. Er wordt nog iets met de uitkomsten vd query gedaan door CR waardoor het niet goed is.

De producten zitten allemaal in een subreport dat in een detailregel aangeroepen wordt, niet in een pageheader oid.

check het filter in het subrapport eens...wellicht dat daar parameters genoemd zijn...
er blijven nog wel eens parameters achter die je ooit hebt gebruikt.

Ik bedoel; veelal is een subrapport een afgeleide of ingekopieerd rapport. Dat rapport had parameters en filters...parameters en filters die je nu wellicht niet meer nodig hebt.

Het kan ook in de koppelingen van rapport en subrapport zitten.

En misschien kun je het oplossen door een empty subrapport op "supressed" te zetten.

check het filter in het subrapport eens...wellicht dat daar parameters genoemd zijn...
er blijven nog wel eens parameters achter die je ooit hebt gebruikt.

Ik bedoel; veelal is een subrapport een afgeleide of ingekopieerd rapport. Dat rapport had parameters en filters...parameters en filters die je nu wellicht niet meer nodig hebt.

Het kan ook in de koppelingen van rapport en subrapport zitten.

En misschien kun je het oplossen door een empty subrapport op "supressed" te zetten.

Het is 'opgelost', CR XI doet het wel goed, het is dus een bug......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan