Ontevreden over grafische prestaties van mijn nieuwe gaming laptop MSI GE70 2QD-800be

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho636

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hey iedereen

sinds vorige week heb ik een nieuwe gaming laptop namelijk de MSI GE70 2QD-800be Apache aangekocht voor €1199 bij bol.com. Ik wil deze laptop voornamelijk gebruiken om te gamen maar voor mij hoeft het allemaal niet op de hoogste instellingen speelbaar te zijn. De hoofdreden dat ik voor een gaming laptop gegaan ben is Grand Theft Auto V en dan vooral Grand Theft Auto Online.

Mijn laptop specificaties:

Model: MSI GE70 2QD-800be Apache
Scherm: 17,3" 1920x1080 tn-panel
CPU: Intel Core i7 4720HQ @2,6 ghz
GPU: Nvidia GeForce GTX 950M
SSD: 128 GB SSD (geen idee welk merk, zat er standaard in)
HDD: 1000 GB HDD (idem hier voor het merk)
RAM: 8 GB DDR3 RAM (upgrade naar maximum 16 GB is mogelijk)

Toen ik de laptop kocht hield ik in het achterhoofd dat ik op zijn minst GTA V op medium grafische instellingen wou kunnen spelen, wat volgens een aantal reviews best mogelijk was met deze notebook. Helaas moet ik vaststellen dat dit echt niet haalbaar is met deze laptop. Als ik alle grafische instellingen op 'normal' zet (normal is bij meeste instellingen de laagst mogelijke keuze) op een resolutie van 1280x960 heeft de laptop het al moeilijk om de beelden vloeiend weer te geven zonder hinderlijke frame rate drops en dergelijke. Laat staan wat de prestaties zouden zijn op 1080p.

Is de grafische chip in de deze notebook gewoonweg veel te zwak om GTA V vloeiend te kunnen spelen of scheelt er gewoonweg iets met mijn systeem? Ik wou eerst een ander model van MSI aanschaffen omdat deze de GeForce GTX 960m aan boord heeft, maar dan beschikte de laptop niet over een SSD en was hij overigens ook nog eens 100 euro duurder.

Volgens deze uitslag moet die laptop dat op minimale eisen makkelijk aan kunnen op 1920x1080...:rolleyes:
Overigens wordt een GTX970M aangeraden voor dit spel...
Win 8.1..?
Misschien eens kijken voor een driver-update..?

Laatst bewerkt:
hou er eens een antivirus programma overheen ook ccleaner zal helpen, aangezien er ook al troep wordt meegeinstalleerd met windows

Volgens deze uitslag moet die laptop dat op minimale eisen makkelijk aan kunnen op 1920x1080...:rolleyes:
Overigens wordt een GTX970M aangeraden voor dit spel...
Win 8.1..?
Misschien eens kijken voor een driver-update..?
De drivers zijn allemaal up-to-date want ik heb deze laptop slechts 1 week in mijn bezit en toen heb ik alles wat te updaten viel laten draaien tot ze allemaal klaar waren. Ik speel GTA V ook op mijn desktop PC die inmiddels 3 jaar oud is, deze heeft een Intel Core i5 3570k boxed @3,4 ghz in combinatie met een Crucial M4 128 GB ssd en Western Digital Caviar Black 1 TB + een ASUS GTX 760 DirectCU II OC 2 GB grafische kaart aan boord, en hier op speel ik GTA V zonder problemen op 1080p. Natuurlijk weet ik dat de prestaties van een laptop niet te vergelijken zijn met die van een desktop maar alle tests gaven aan dat mijn notebook het zonder problemen zou kunnen runnen en dat doet hij niet.

hou er eens een antivirus programma overheen ook ccleaner zal helpen, aangezien er ook al troep wordt meegeinstalleerd met windows
Ik denk niet dat het ligt aan een of ander virus hoor. Toen ik de laptop vorige week gekocht heb op 18 juli 2015 bij bol.com heb ik er meteen de voor geinstalleerde virusscanner af gegooid en Windows Defender erop gezet en een volledige scan laten uitvoeren. Het enige wat ik erna nog op mijn laptop heb geinstalleerd is GTA V. Het betreft hier geen illegale kopie van GTA V maar de legale DVD-versie met 7 discs.

kun je een linkje sturen met de temps van je gpu onder het gamen?
Bedoel je dan tijdens het spelen van GTA V of eender welke recente game? Ik zal morgen een linkje posten met de temperaturen van mijn volledige systeem.

Laatst bewerkt:
gta v in dit geval
Ik heb een tekstbestandje met de log bestanden in van GPU-Z (een tooltje om de temperatuur van je grafische chip te meten) bijgevoegd. Geen idee of dit programma een accurate temperatuur aangeeft. Logbestand van GPU:Z: http://www69.zippyshare.com/v/VXG7BtOM/file.html

De GTA instellingen die ik gebruikte stonden bijna allemaal op het allerlaagste mogelijk behalve de resolutie die 1280x960 bedraagt. Maar zelfs dan heeft hij het moeilijk, terwijl er mensen bij zijn die dit spel @1080p draaien met dezelfde grafische chip en processor als mij. Als je GTA V eenmaal gewoon bent op veel hogere grafische instellingen is het een heuse teleurstelling om het op deze manier te moeten spelen enkel om het draaiende te krijgen...

Laatst bewerkt:
Heel apart hij geeft volgens mij incorrecte gegevens, draaide gpu-z terwijl je gt v draaide?

Heb je de nVidia wel ingesteld dat die moet worden gebruikt, kan in de Intel configuratie en vermoedelijk ook in de nVidia configuratie.

Heb je de nVidia wel ingesteld dat die moet worden gebruikt, kan in de Intel configuratie en vermoedelijk ook in de nVidia configuratie.
Wow dat ik hier niet eerder aan dacht, volgens mij zat hij simpelweg de hele tijd mijn Intel HD Graphics 4600 te gebruiken voor games als GTA V. Is er enige reden waarom de laptop dit standaard zo instelt (of de software)? Ik heb GTA V opnieuw getest en gespeeld en nu werkte het wel naar behoren, weliswaar niet alles op high settings maar alleszins toch al op 1080p!

Energie zuinig werken, bij licht grafische toepsssingen hoeft de nVidia niet te worden gebruikt en waar het wel bij nodig is dien je dat dan in te stellen.

Energie zuinig werken, bij licht grafische toepsssingen hoeft de nVidia niet te worden gebruikt en waar het wel bij nodig is dien je dat dan in te stellen.
Ik dacht altijd dat het net andersom werkte... bedankt voor de gouden raad :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan