Onthouden geselecteerd menu via cookie hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemorgen,
Ik ben bezig met een website met webshop waar een menu uit klapt, submenu verschijnt en dan 2e submenu.
Hoe kan ik via cookies onthouden dat hoofdmenu item x, submenu item y en sub submenu item z geselecteerd is want dan kan ik dat menu laten staan.
Zie deze site, klik products, dan presentation en dan binding en dan is het menu weg. Dat zou ik met een selecter nog kunnen laten staan maar als ik dan ga filteren verdwijnt het menu.

Ik heb nog niet met cookies geprogrammeerd dus weet ook niet hoe lastig dit is maar het lijkt mij vrij eenvoudig, een waarde onthouden en daarop met css de status van een menu onthouden. Tips welkom!

Ik zie dat er gebruik wordt gemaakt van het menu-component van Wordpress.

Deze houdt zelf bij op welke pagina uit het menu hij is via CSS-klassen.
Als je in de bron kijkt zie je dat bij het menu current-menu-* klassen worden toegevoegd.

Elke parent van het menu item krijgt een andere klasse.

Maak in je stylesheet daar dus een stijl voor en je bent klaar :)

@tha devil, dank je voor reageren. Jammer genoeg gebeurt niet meer als ik ga filteren op producten. Of ik zie het niet goed...

Dank jullie wel. Dat met cookies lijkt me te ingewikkeld worden, stel iemand heeft cookies disabled dan functioneert het idee niet meer. Maar wel leuk om ermee te gaan experimenteren dus bedankt @bron voor de link!

@tha devil, dat lijkt me een idee, ziet er ook wat lastig uit maar dat gaat wel lukken. Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan