Onthouden wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffieboon

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Hallo,

Na nieuwe image op Dell Latitude 110L treedt het volgende op: het draadloos netwerk wordt wel gevonden, maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Kies ik voor "Connect" moet ik opnieuw het wachtwoord invoeren en dan werkt het ineens wel. Telkens als de laptop opnieuw opgestart is, moet ik het wachtwoord opnieuw invullen, dan werkt het draadloos pas. Het lijkt wel of hij een verkeerd wachtwoord onthoudt ofzo.

Ondernomen actie:
- resetten router (Netgear WGT624 v2)
- herinstalleren netwerkkaart
- updaten netwerkkaart-driver
- ander kanaal voor draadloos geprobeerd

De laptop draait op windows XP en ik gebruik een WPA-beveiliging die bij m'n andere laptop (IBM T42 op Windows XP) prima werkt.

Groeten,
Thomas

hallo,

tja, ik heb t zelf ook gehad, vaak genoeg.
probeer eens met een wep sleutel te beveiligen?
werkte bij mij ook, andere key enz..
succes!

Gijs Bruggeman

Bedankt voor je reactie, maar helaas: andere key, WEP ipv WPA, het maakt niets uit. Het wachtwoord moet opnieuw ingevoerd worden na restarten van de laptop.

Wat ik ook probeer: de IBM pakt alles, de Dell niets.

Nog suggesties? :)

Vertel ons eerst of je gewoon gebruik maakt van de Windows-mogelijkheden om te verbinden of dat je er een hulpprogramma van je draadloze kaart bij gebruikt (waar je dan een zgn. Connection Profile hebt aangemaakt).

Indien Windows middelen:
1. Scan op beschikbare netwerken. Rechtsklik op jouw draadloze netwerk, en kijk welke opties je hebt. Als het goed is kun je dan die code ingeven ergens. Zodra gedaan, klik met links de verbinding aan, en kijk wat er in de linkermarge van het verbindingenscherm getoond wordt m.b.t. Voorkeursnetwerken etc. Daarin zou je een aantal dingen moeten kunnen doen, o.a. automatisch verbinden, evt. nogmaals de encryptiekey vastleggen voor jouw netwerk etc.
2. Indien Connection Profile: Kijk de instellingen van dat profiel na, of er ergens de mogelijkheid wordt geboden m.b.t. automatisch verbinden, voorkeursnetwerk ("Default profile"), 'herinneren' van ingegeven encryptiesleutel etc.

Succes,

Tijs.

Ik gebruik bij beide laptops gewoon windows voor de configuratie. Het is het enige voorkeursnetwerk dat in m'n lijst staat en hij zou ook automatisch moeten verbinden. Dit doet hij ook, maar blijft vervolgens steken op "Acquiring Network Address".

Zodra ik het wachtwoord opnieuw intyp, is er bijna direct verbinding.

In dat gedeelte met Voorkeursnetwerk, daar kun je het gewenst netwerk aanklikken, klik Eigenschappen, en kijk of je daar het kunt regelen dat het wachtwoord wordt opgeslagen bij de verbinding.

Kijk anders/ook even hier.

Succes,

Tijs.

Ik heb even gekeken (ook naar de handleiding van Dell), maar dat staat mijns inziens allemaal gewoon prima: er is ook gewoon een wachtwoord opgeslagen, geeft hij aan.

Ik begrijp niet waarom ik dat steeds opnieuw in moet voeren om online te raken :)

Ik stel voor dat je het wachtwoord daar opnieuw opslaat. Misschien zat er toch een type-fout in de originele waarde die daar stond. Kijk ook na of de juiste encryptiesoort is aangegeven.

Levert dat geen oplossing, dan houdt het voor mij op, en hoop ik dat anderen nog tips hebben.

Tijs.

Het wachtwoord opnieuw invoeren heb ik inderdaad ook al geprobeerd.

Maar.... ik heb het intussen wel voor elkaar gekregen!
Uiteindelijk bleek het veranderen van het EAP type bij Authentication te helpen. Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van wat het doet en waarom het bij de Dell anders ingesteld moet worden als bij de IBM, maar dat maakt me nu nog weinig uit :D
Misschien vanwege instellingen van de zaak ofzo?

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Thomas

EAP wordt met certificaten of smart-cards gebruikt (smart-cards gebruiken ook certificaten, die in het ding worden geladen).

Zie o.a. hier

Fijn dat je het probleem gevonden hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan