• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ontkoppelen; hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hallo allemaal,

hoe kom ik van een koppeling af? Ik had twee werkbladen aan elkaar gekoppeld. Dat wil ik ongedaan maken. Via Microsoft zou ik denken dat het moet via Data, Lijst en dan Lijst ontkoppelen. Helaas werkt dat niet, de laatste optie is niet actief (grijs).

Malincka,

Mij lijkt dat je moet ontkoppelen vanuit het bestand van waaruit de koppeling is gelegd.

Groet,

Helaas niet

Hallo Rob,

bedankt voor je snelle antwoord. Helaas zie ik in het bronbestand ook dat Lijst ontkoppelen grijs, dus niet actief, is. Jammer want aan deze optie had ik, dom genoeg, niet gedacht.

Wie biedt?;-)

Koppeling verbreken!

Hallo allemaal,

ik heb het antwoord zelf gevonden!
Als je een koppeling wilt verbreken, bijvoorbeeld omdat een project is afgerond en het dan alleen maar irritant is als je steeds het dialoogvenster krijgt waarin je moet aangeven of de koppeling al dan niet moet worden bijgewerkt, dan gaat dat als volgt.

Klik in het werkblad waarin de koppeling tot stand is gekomen (Dat is dus het werkblad waarin je voor 'Plakken speciaal' hebt gekozen).
Klik in de menubalk op Bewerken -> Koppelingen.
In het volgende dialoogvenster selecteer je de koppeling die je wilt verbreken en dan klik je aan de rechterkant op 'Koppeling verbreken'. In het volgende dialoogvenster laat je nog even weten dat je dit zeker weet en daarna klik je op Sluiten zodat je weer terug komt in het werkblad waarin de koppeling niet meer aanwezig is;-)

greetz van Malicka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan