ontvang geen mail meer na deinstallatie van Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

chava

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
goedeweekend allemaal;)

Thunderbirdprogramma van mijn windows7 pc afgehaald, account eerst uit de settings gehaald, daarna gedeinstalleerd.
Vervolgens krijg ik dus geen mail meer op mijn reguliere mailprogramma, ik las in Thunderbird dat dit Thunderbird de eerste 30 dagen automatisch je mail importeert of zoiets, rechtstreeks van de website af of zo, maar die 30 dagen zijn al lang voorbij:(
Voordat ik me suf ga surfen en lezen dacht ik, ik vraag het eerst hier eventjes, moet ik nog ergens bij Google die account deactiveren of zo??
Want ik wil mijn mail weer gewoon ontvangen via mijn reguliere mailprogramma en ook afhalen van de website van mijn provider wanneer ik werk.
Kan iemand ajb helderheid geven?

groet

Je mail gegevens wel in je mail client gezet?

jazeker...ik heb al jaren ook een Incredimail Premium, ooit gekocht in het verleden en die heb ik gereactiveerd en gaat keurig.
Voorheen kregen we altijd bergen mail, tegenwoordig dus niet meer.
Het is een beetje een toestand.
Zal het proberen uit te leggen.
Mijn lieffie moest aan een nieuwe pc en onze zoon zou die voor haar kopen en helemaal installeren met windows7.
Ik heb hem toen verzocht geen kopietjes van MS-Office of zelfs orginelen erop te zetten, ik wilde het niet. Wilde gaan voor Open Office.
Hij deed het toch en ik werd nijdig. Het werkte ook nog eens niet want de productsleutel was teveel gebruikt en dat betekende weer bellen, enfin...een toestand en ik houd niet van toestanden.
Hij heeft toen op afstand (we wonen niet in hetzelfde land) de boel er weer af gehaald, kwam tot de ontdekking dat hij zelfs de verkeerde versie van MSOffice had gebruikt, stond erop om de juiste versie er dan op te zetten, gebruikte een sleutel en....nee hoor, werkte weer niet.
Inmiddels was ik razend en heb toen zelf de hele mikmak eraf gehaald en Open Office genomen, maar...toen zaten we dus zonder Outlook.
Daarom dacht ik toen om Thunderbird te proberen en maakte een account aan en configureerde het programma en er werd gevraagd of Thunderbird de mail moest gaan importeren van de provider en daarin heb ik toegestemd, men zei wel zoiets als dat dit maar 30 dagen ging gebeuren en die 30 dagen zijn ruim voorbij.
Inmiddels is mijn lieffie zover gekomen dat Thunderbird de laan moet worden uitgestuurd, die vindt dat programma waardeloos.
Vervolgens herinnerde ik me mijn Incredimail Premium en dacht die maar te gaan gebruiken.
Ik heb toen de account verwijderd uit Thunderbird en het programma van de pc af gehaald.
Vervolgens Incredimail erop gezet en in de settings staan keurig de juiste gegevens om mail op te halen en versturen
Wanneer ik een mail stuur vanaf mijn iMac naar die pc ontvangt Incredimail die keurig b.v. maar er zijn een hoop mails die domweg niet worden ontvangen op die pc, krijgen we opmerkingen te horen zoals " maar ik heb je 2 dagen geleden nog gemaild!" en " heb je mijn mail dan niet gelezen?" en dus missen er vele e-mails en ik kan niet bedenken waar dat nou aan ligt.
Enige dat ik me kon bedenken is dat we misschien ergens die account moeten afmelden of zo....geen idee! Heb intussen nog wel gegoogle'd maar vind nergens iets dat me verder zou kunnen helpen.

groet

oh ja, nog wat...wanneer mijn lieffie op het werk via de website van de provider mail wil checken dan kan dat wel maar er zijn geen e-mails!! Terwijl er altijd heel veel zijn, die mailt nogal graag en uitgebreid namelijk.

Tja...na een aantal dagen netjes gewacht te hebben blijkt het mij dat ondanks het feit dat mijn vraag 75 keer bekeken is, ik kan wachten tot sint Juttemus kennelijk.
Ben inmiddels lid geworden van een ander forum en de vraag werd binnen een aantal uur beantwoord.
Dit probleem is opgelost met de hulp van lieve mensen daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan