Ontvang geen mails, kan ze wel versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zilclipse

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hoi,

Ik weet niet zo goed hoe ik mijn vraag kan stellen maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik zit bij de provider planet, en ik heb geen problemen met het mail adres aangezien ik normaal mijn mails kan ontvangen en versturen via ***@planet.nl Nu heb ik bij een bedrijf een website laten maken; ik heb de gegevens ontvangen inclusief de instellingen voor de inkomende en de uitgaande server. (De gegevens zijn heel anders dan mijn provider de gegevens, namelijk mail.*****.nl voor zowel inkomende als smtp(uitgaande) server).
Allemaal netjes ingesteld echter ontvang ik geen mails in mijn inbox via dat adres. Ik kan wel namens dat adres emails versturen en dat komt dan ook netjes aan bij degene waar ik het naar verstuur. Via de webmail komen ze wel allemaal netjes binnen. Maar dat is slechts de enige oplossing voor nu.

Ik zou graag dat als iemand een mail verstuurd naar het nieuwe adres info@****.nl dat ze ook binnenkomen in mijn inbox van bv outlook/ windows mail. En niet dat ik elke keer webmail moet checken.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen of tips voor me hebben

Laatst bewerkt:
Te weinig info.
POP3 mail zou je zonder problemen moeten kunnen binnenhalen vanuit KPN/Planet netwerk, vooropgesteld dat je de juiste POP3 server en de daarbij behorende poort goed hebt ingesteld (normaal zou het iets zijn als XXX.XXX.NL op poort 110 (=standaard POP3 poort)).

Mijn idee is dus dat je de verkeerde informatie hebt doorgekregen. Bel met het bedrijf die de POP3 mailboxen heeft aangemaakt, en vraag hoe het zit.

Tijs.

... en als je jezelf een mailtje stuurt naar het nieuwe adres, komt dat dan wel aan?

Zoals ik het begrijp heb je mail bij provider A (kpn) en dat werkte.
Nu laat je je mail lopen via provider B (****).

Maar dan moet men wel naar B ipv A mail sturen wil je dat zien.
Of je moet de mail van A automatisch doorsturen naar B?

Laatst bewerkt:
Te weinig info.
POP3 mail zou je zonder problemen moeten kunnen binnenhalen vanuit KPN/Planet netwerk, vooropgesteld dat je de juiste POP3 server en de daarbij behorende poort goed hebt ingesteld (normaal zou het iets zijn als XXX.XXX.NL op poort 110 (=standaard POP3 poort)).

Daar wil ik nog aan toevoegen, dat als de gegevens niet kloppen, je er een foutmelding over krijgt ... dus TS, wat voor melding(en) krijg je, dat scheelt weer speculeren 'wat het zou kunnen zijn'.

Bedankt voor de informatie,

@ solaris het zou moeten zijn als mensen naar mail "B" sturen dan dan aankomt in mijn postvak in(of een aparte map) bij email programma "A"

de foutmelding die ik krijg is: Test e-mail bericht verzenden. Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail(smtp). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider(ISP).

Nu heb had ik al contact met kpn/planet. Waar het op neerkwam is dat ik contact moest opnemen met het bedrijf dat die pop3 adres heeft gemaakt. En dat bedrijf zegt dat het bij de provider ligt.

[...]Nu heb had ik al contact met kpn/planet. Waar het op neerkwam is dat ik contact moest opnemen met het bedrijf dat die pop3 adres heeft gemaakt. En dat bedrijf zegt dat het bij de provider ligt.

Nogmaals: Zonder fatsoenlijke informatie kan niemand iets doen hier op het forum.
Ik verwijs nog maar eens terug naar vorige posting: Hoe ziet de informatie (m.b.t. het ophalen van mail) eruit: Inderdaad een POPx.XXX.NL danwel Mail.XXX.NL op poort 110 of iets anders?

Dan is er nog het issue dat wellicht firewall-software op jouw pc de verbindingen met die externe mail-server blokkeert (niet de Windows firewall, want toegang tot de POP-server van je provider werkt blijkbaar wel. Denk dus aan firewalls van McAfee, Norton, AVG Security, Kaspersky Security etc).

Je komt ons hier op het forum niet voldoende tegemoet in de informatievoorziening [vind ik].

Tijs.

Het is ook een beetje een tegenstrijdig verhaal, je kunt wel emails ontvangen, maar niet versturen en je krijgt een foutmelding op de SMTP (wat dus zou betekenen dat je niets kunt versturen ...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan