Ontvang geen pakketten op mijn nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

barttoss2208

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo

Ik heb een nieuwe computer gekocht en heb hem met een kabel aangesloten op mijn netwerk.
Ik heb alle netwerk instellingen overgenomen van mijn laptop.
Standaard-gateway, DNS-Servers (allebei) en het Subnetmasker.
Mijn computer verzendt wel pakketen, maar ontvangt er in een uur maar 2.
Heb al op herstellen gedrukt IP-adres veranderd en de computer automatisch het IP-adres toe laten kennen. niets doet het
Ik kan dus niet op internet msn en de hele rataplan.
HELP:eek: !

Bart

kun je iets meer vertellen over je netwerk?
Zit je achter een router, zoja welk type?

Je zegt dat je je ip-adres op dynamisch hebt ingesteld, dus ook je DNS, Wins, gateway etc laat afhangen van het ip-adres dat je client krijgt.
ga eens naar je command box ( >start, >uitvoeren en type hierin cmd )
doe hier een ipconfig /release <enter>
dan een ipconfig / renew <enter>
en een ipconfig /all <enter>

kijk of je nu wel internet op kunt.
zoniet, post dat even de uitkomst van die ipconfig /all hier.
(mits het begint met 192, 168, 172, 10 .. )

oh, al gedacht aan de beveiliging? router => pc ? dat ook bijgewerkt?

Laatst bewerkt:
Heb dat met ipconfig enzo al geprobeerd. Maar ik zal dat dynamisch instellen eens proberen

Ik ontvang nu wel meer pakketten, maar internet doet het nog niet. Ik heb even naar verschillen gezocht bij de gegevens van mijn netwerk bij ipconfig /all...
Op mijn laptop en op aan andere computer staat de DHCP ingeschakeld, maar op mijn nieuwe computer niet. Ik weet niet wat DHCP inhoud, dus ook niet wat ik eraan moet doen

Ik heb even op internet gezocht naar informatie over dat DHCP... Er wordt gezegt dat ik dan alles bij Internet-protocol TCP-IP... alles automatisch in moet stellen. Heb ik gedaan. maar dan doet hij het nog stees niet en staat de DHCP nog steeds uitgeschakeld :confused:

bartoss,
misschien dat we allebei nu even langs elkaar heen praten :-)
want:
het is wel dynamisch geselecteerd.
en je krijgt ook een ip-adres van je router nl de 192.168.0.103
ik begrijp alleen niet waarom hij zegt dat hij verbinding maakt via de draadloze verbinding.
Jij hebt het toch zo ingesteld dat je via de vaste lijn gaat?

even stap voor stap
ping naar de router succesvol? (moet wel met 'ja' beantwoorden :-) )
ping naar www.wxs.nl en het ipadres daarvan succesvol ?

oh, een screendump kun je ook doen door het te plakken in paint. en dat opslaan als jpg.

Sorry, foutje. Dit is een screendump van mijn laptop. ik doe alles vanachter mijn laptop nu, want daarmee kan ik wel op internet. Mijn laptop gaat draadloos

heb je de dhcp goed ingesteld op je router voor zowel de wireless als voor de vaste verbinding?
Neem voor de zekerheid andere ranges.
vaste lijnen : 192.168.2.x
wireless : 192.168.1.x (zoals je het nu hebt)

je desktop en je laptop hebben hetzelfde ipadres. dat werkt niet.

Ok ik zal het proberen. Maar mijn laptop en desktop hebben wel een verschillende IP als het goed is, want hij wijst ze automatisch toe

Even alles op een rijtje :rolleyes:
Ik heb de computer aangesloten.
Ik heb bij de opdrachtprompt al ingetypt: ipconfig /release en ipconfig /renew. Ik laat de computer automatisch het ip-adres, de subnetmasker, de standaard-gateway en beide DNS-servers toekennen. Maar als ik dan bij de opdrachtprompt ipconfig /all uitvoer, dan staat de DHCP nog uitgeschakeld:confused:... maar nadat ik ipconfig /release en ipconfig /renew heb uitgevoerd ontvang ik wel meer pakketten.. ongeveer 74 in een minuut, maar dan zegt hij nog steeds: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden... misschien zit het hem in de beveiliging, maar daar kan ik ook niets vinden. Ik heb ook alle internet-explorer instellingen gecontroleerd. daarbij heb ik gebruik gemaakt van je link (http://www.zyxel.nl/support/z021.html), maar dat werkt ook al niet. Met dat de TCP/IP hetzelfde zijn ingesteld bedoel ik dat ik ze allebei op automatisch toewijzen heb gezet, dan kan het ip-adres van de clients toch nooit hetzelfde zijn?...

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan