Ontvangen bestandsbijlagen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mena
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mena

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Eerst had ik dit probleem met outlook express: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=134221 Ondertussen is dat opgelost.

Nu heb ik een ander probleem. Als er mij iemand foto's opstuurt en ik klik de e-mail aan, kan ik enkel nog de foto's zien als ik helemaal naar beneden scroll in de e-mail. Ik kan ze niet meer aanklikken vanboven in de bijlage balk. Outlook express zegt dan: "Outlook express heeft de volgende onveilige bestandsbijlagen in deze e-mail ontoegankelijk gemaakt". Het kan niet dat die bijlagen echt onveilig zijn, omdat hij dat bij ELK bericht doet. Niet zomaar bij 1 iemand, zelfs als ik zelf foto's naar mijn eigen stuur waarvan ik weet dat die veilig zijn.

Hoe komt dit? En hoe los ik dit op?

Dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten,

Mena

Laatst bewerkt:
Extra -> opties -> beveiliging
iets van dat je geen bijlagen mag openen

In Outlook Express, Extra/Opties, tabblad Beveiliging en haal daar vinkje weg bij Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan. Zorg voor een goede antivirus-scanner, inklusief update.
Succes

Nu heb ik de optie: "bestanden die virussen bevatten niet toestaan om op te slaan of te openen" heb ik het vinkje bij weg gedaan. Nu is het probleem wel opgelost, maar is het nu niet onveilig? Ik heb wel NAV die ook mijn e-mail checkt.

Bedankt alvast!

Als je de bijlage geopend en eventueel opgeslagen hebt, kun je veiligheidshalve de optie weer aanzetten. Bij een eerstvolgende keer dat je weer een bijlage wilt opslaan, haal je het vinkje weer weg, bijlage opslaan en vinkje weer terugzetten. Lijkt omslachtig, is het ook, maar geeft net ietsje meer zekerheid. Overigens zal een goed antivirus-programma ook virussen in de bijlagen tegenhouden. En bij twijfel over de inhoud: niet aarzelen, maar de mail inklusief bijlagen gewoon verwijderen (ook uit de map Verwijderde opties) en in geen geval de bijlage openen. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan