ontvangen lukt niet: Windows Live Mail op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerderijmama

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Ik krijg deze foutmelding, ik kan mails ontvangen, maar niet verzenden:

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'Re: offerte woonunit', Account: 'pop.fulladsl.be', Server: 'smtp.fulladsl.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik werk niet van thuis uit, maar momenteel vanuit het ziekenhuis waar ik opgenomen ben, moet ik dan iets veranderen aan mijn instellingen? Hoe vind ik wat ik moet veranderen en waar?

Bedankt!
(ik zit nog wel een tijdje "vast" hier -zwangerschap-,dus zou echt graag mijn emails kunnen openen :confused:)

Probeer het eens met je webmail van je provider.
Dat lukt wel. De provider van waar je nu probeert te mailen accepteerd het niet.
Dus simpel gezegd, www.provider.be en op die pagina zoeken naar een link webmail.
Inloggen en je zult zien dat die manier wel functioneerd.

inderdaad coenraad,

ik wist niet dat dat kon, maar ik kan via fulladsl.be blijkbaar ook mijn webmail controleren!
Dat is al opgelost!
Heb je ook een idee hoe ik mijn live mail kan herstellen? of kan dat niet op een 'publieke' internetverbinding?

Andere mogelijkheid: Wijzig de instellingen van de uitgaande mail zodanig dat:
a. Er poort 465 wordt gebruikt ipv. poort 25
b. Je instelt dat authenticatie/aanmelding noodzakelijk is bij versturen, en dat daarvoor dezelfde inloggegevens als van de inkomende mail moet worden gebruikt.
c. Instellen dat het om een beveiligde verbinding gaat (SSL danwel TLS).

Ik kreeg zojuist verbinding op poort 465 van smtp.fulladsl.be, dus ik vermoed dat dit zou moeten werken.

Tijs.

Andere mogelijkheid: Wijzig de instellingen van de uitgaande mail zodanig dat:
a. Er poort 465 wordt gebruikt ipv. poort 25
b. Je instelt dat authenticatie/aanmelding noodzakelijk is bij versturen, en dat daarvoor dezelfde inloggegevens als van de inkomende mail moet worden gebruikt.
c. Instellen dat het om een beveiligde verbinding gaat (SSL danwel TLS).

Ik kreeg zojuist verbinding op poort 465 van smtp.fulladsl.be, dus ik vermoed dat dit zou moeten werken.

Tijs.

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'Re: offerte woonunit', Account: 'pop.fulladsl.be', Server: 'smtp.fulladsl.be', Protocol: SMTP, Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Tijs, bedankt voor je hulp.
Ik probeerde het zoals je hierboven ziet, helaas geen resultaat.
Moet ik misschien iets aan de verbinding (LAN) veranderen ofzo?

Heb je optie b. ook ingesteld (dus aanmelden met gebruikersnaam + wachtwoord ook bij het versturen gebruiken)? Indien ja, dan weet ik het niet, en dan zul je voorlopig webmail moeten gebruiken.

Overigens: Het feit dat je wéér een socket-fout krijgt geeft mij het idee dat er een firewall in het ziekenhuis actief is die uitgaand Internet-verkeer naar poort 465 blokkeert. Per slot lukt het mij (vanaf mijn huis) wél om (minstens) een TCP-verbinding met die poort te leggen. Het zou dus zomaar kunnen dat mijn instellingen verder goed zijn, maar dat het ziekenhuis je blokkeert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je optie b. ook ingesteld (dus aanmelden met gebruikersnaam + wachtwoord ook bij het versturen gebruiken)? Indien ja, dan weet ik het niet, en dan zul je voorlopig webmail moeten gebruiken.

Overigens: Het feit dat je wéér een socket-fout krijgt geeft mij het idee dat er een firewall in het ziekenhuis actief is die uitgaand Internet-verkeer naar poort 465 blokkeert. Per slot lukt het mij (vanaf mijn huis) wél om (minstens) een TCP-verbinding met die poort te leggen. Het zou dus zomaar kunnen dat mijn instellingen verder goed zijn, maar dat het ziekenhuis je blokkeert.

Tijs.

het lukt niet, zelfs met alle beveligingen op te zetten maar nu krijg ik dit (2 fouten):

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'Re: offerte woonunit', Account: 'pop.fulladsl.be', Server: 'smtp.fulladsl.be', Protocol: SMTP, Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Account: 'pop.fulladsl.be', Server: 'pop.fulladsl.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Mate, the command must be one of CAPA, USER, PASS or QUIT', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

Ik heb toch niet geschreven dat je de pop-instellingen ook op SSL-beveiliging moest zetten? Zet dat weer terug op onbeveiligd, en het ontvangen zal wel weer werken.

Dat het versturen niet werkt zal wel aan een firewall instelling van het ziekenhuis liggen, dus je bent 'veroordeeld' tot webmail. Zodra je weer thuis bent dan kun je het weer zetten op hoe het versturen eerder stond (of eerst testen of daar wél die beveiligde verbinding op poort 465 kunt gebruiken).

Tijs.

Ik heb toch niet geschreven dat je de pop-instellingen ook op SSL-beveiliging moest zetten? Zet dat weer terug op onbeveiligd, en het ontvangen zal wel weer werken.

Dat het versturen niet werkt zal wel aan een firewall instelling van het ziekenhuis liggen, dus je bent 'veroordeeld' tot webmail. Zodra je weer thuis bent dan kun je het weer zetten op hoe het versturen eerder stond (of eerst testen of daar wél die beveiligde verbinding op poort 465 kunt gebruiken).

Tijs.

OK, terug aangepast en nu krijg ik enkel de eerste foutmelding.
Dan werk ik wel verder met webmail!
Thanks voor jullie reacties!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan