Ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mizta Zuco

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hé,

Ik heb een vraagje: Ik kan geen mail meer binnenkrijgen met Outlook. Op het moment dat ik verzenden/ontvangen druk krijg zie ik onderin beeld staan: 'Bericht 1 van 4 wordt ontvangen (53,2KB of 1,15 MB). Hij blijft in het laadbalkje ook steken. Nou kan ik wel via webmail me mail openen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo handig. Ik weet dat dit waarschijnlijk met de bijlage te maken had. alleen dit is al de 2e x dat dit gebeurd, en lijkt mij gewoon normaal dat hij mail binnen laat komen met bijlage....Bij voorbaat dank!

MvG

Als je Outlook2003 of ouder gebruikt: Vraag je eens af of alle mail bij elkaar meer zou kunnen zijn dan 2 Gigabyte. Dat is namelijk de grens hoe groot het databestand mag zijn in Outlook2003 en ouder.

Zoek er anders even naar: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /a /s outlook.pst
en kijk hoe groot het bestand is.

Vraag je verder af of misschien anti-virus danwel anti-spam maatregelen misschien de ontvangst onderscheppen/blokkeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie,

Het probleem is juist dat ik alles heb doorgezocht, ook de opslagruimte in outlook was groot genoeg. firewalls ligt het niet aan, router heb ik ertussenuit gehaald, hielp ook niet. Emailaccounts nagekeken, was ook niks mee aan de hand, Heb alle updates in mijn computer van windows. Raar geval;)

Nogmaals: Gebruik je Anti-spam software? Indien ja, kijk vooral daar eens of die misschien de oorzaak is van je problemen.

Tijs.

Heb er al uitgebreid naar gekeken. Ik heb XMS en daar ligt het probleem namelijk. Omdat webmail van XMS een IMAP is, zou die nadat ie de berichten in outlook heeft ontvangen, op webmail automatisch moeten verwijderen, maar dat doet ie af en toe. Ook heb ik op hetzelfde netwerk met meerdere laptops geprobeerd. maar het probleem blijft bestaan. Ik zal XMS op de hoogte moeten stellen van deze zaak, want aan het netwerk thuis ligt het niet, ook dat is gecontroleerd.

Omdat webmail van XMS een IMAP is, zou die nadat ie de berichten in outlook heeft ontvangen, op webmail automatisch moeten verwijderen, maar dat doet ie af en toe.

Dat zie je dus verkeerd: Alleen bij POP3 mail wordt de binnengehaalde mail (met de normale instellingen) verwijderd, met IMAP niet. Je zult daar de mails zélf moeten aangeven dat ze verwijderd moeten worden én dan nog definitief verwijderen (dus dat ze er niet meer met een kruisje erbij staan in IMAP).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Owja sorry, haalde het door elkaar, was idd bij POP3 zo, en bij IMAP andersom, Sorry!

Is je vraag dan nu opgelost?
Indien ja, dan klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Ja ik ben er achter, en dat het niet echt aan de computer kan liggen, dus bij deze;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan