ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Wat kan ik het beste doen. Mijn router staat in de meterkast beneden een linksys wap 54G.Dat is gedaan door ziggo en staat naast mijn modem. Nu heb ik op de 1e etage wel ontvangst op mijn laptop draadloos maar op de etage daarboven geen ontvangst op mijn desktop. Ik heb mijn desktop ook op de 1e etage gezet maar dat is dan heel zwak. Wat kan ik nu het beste doen om het signaal te versterken zodat ik overal in huis goede ontvangst heb tegen een redelijke prijs.
bvd gr Harry

een draadloze router in een meterkast is doorgaans geen handige oplossing in verband met de aanwezige leidingen en stoorsignalen

Plaats de router 'ns ruim buiten de kast en iets hoger en ik verwacht een betere ontvangst voor je

Om te beginnen is de wap 54G helemaal geen router, maar een wireless access point!!!

Dat betekent dat je wel draadloos internet hebt, maar voor maar 1 pc/laptop tegelijk!

Je hebt dus een wireless ROUTER nodig!

Inderdaad eerst eens proberen dan om de router niet IN de meterkast te zetten, is een zeer onlogische plek voor een redelijk bereik!

Om te beginnen is de wap 54G helemaal geen router, maar een wireless access point!!!

Dat betekent dat je wel draadloos internet hebt, maar voor maar 1 pc/laptop tegelijk!

Je hebt dus een wireless ROUTER nodig!

Ik ben het hier toch nog niet mee eens.

Het modem heeft waarschijnlijk maar 1 uitgang en zou dus maar 1 apparaat kunnen bedienen. De 54G, waarvan ik WAP even over het hoofd zag, kan meerdere apparaten tegelijkertijd bedienen. Je werkt of bedraad of draadloos

Verder blijf ik nog even bij mijn eerte antwoord

EDIT: en de correctie aangaande het ype zag ik pas later

Laatst bewerkt:
Ik ben het hier toch nog niet mee eens.

Het modem heeft waarschijnlijk maar 1 uitgang en zou dus maar 1 apparaat kunnen bedienen. De 54G, waarvan ik WAP even over het hoofd zag, kan meerdere apparaten tegelijkertijd bedienen. Je werkt of bedraad of draadloos

Verder blijf ik nog even bij mijn eerte antwoord

Helaas klopt je verhaal niet.
Om intern met meerdere pc's/laptops tegelijk te kunnen internetten, heb je een apparaat nodig, dat interne IP adressen uitdeelt.
Een router doet dat wel, een Access Point niet!

Helaas klopt je verhaal niet.
Om intern met meerdere pc's/laptops tegelijk te kunnen internetten, heb je een apparaat nodig, dat interne IP adressen uitdeelt.
Een router doet dat wel, een Access Point niet!

Hoewel niet meer relevant: linksys meldt voor de wap 54g dat het als een hub functioneert en maximaal 65 gebruikers aankan :confused:. Je redenering op zich klopt echter wel. Maar zoals ik al zei: probleem is al getackled voor harry1947

linksys meldt voor de wap 54g dat het als een hub functioneert en maximaal 65 gebruikers aankan

Dat klopt ook precies, maar dan moet het access point wel aangesloten zijn op een router en niet op een modem!

Mrmusic, je hebt gelijk. Bij een vorig soortgelijke installatie trof ik inderdaad al een router achter het Ziggo- modem aan, maar dat was eigenlijk voor meerdere bedrade aansluitingen. Dat verklaart dus ...

signing off

Als ik het goed begrijp is het beste om de router naar boven te halen. Ik zal kijken of ik een draad vanaf dat punt door een leiding naar boven kan trekken.Ik kom er nog op terug. bvd gr harry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan