Ontvangstbevestigingen Samsung SGH-C100

• Onderwerp starter Onderwerp starter heza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Mijn provider is KPN Hi, en heb een samsung SGH-C100 Ik heb de functie ontvangstbevestiging ingesteld, maar ik krijg geen bevestiging. Moeten er nog meer functies aan of juist uitgezet worden of werkt dit niet bij dit type telefoon?

Mijn tweede vraag is:
Vanaf nu kan ik ook in het buitenland smsen met Hi. Je moet eenmalig een nummer van de sms-centrale programmeren in het toestel.
Hoe kun je een nummer in programeren, hierover staat niets in de handleiding.
Wie weet raad?

Dat je geen bevestiging krijgt, klopt. Dit is nl. provider-afhankelijk en KPN ondersteunt dit niet (meer). Een aantal jaar geleden deden ze dit nog wel. Ik vermoed dat ze het te duur vinden.

Er schijnt een truukje te zijn om (via een omweg) alsnog dit afleverrapport te krijgen. Dan moet je je sms-bericht beginnen met een bepaalde code, maar ik weet niet meer precies wat. Ik zal nog eens zoeken of ik het kan vinden.

Kun je momenteel al sms-en (in Nederland dus)? Dan heb je dus het nummer van de berichtencentrale al in je telefoon staan. Meestal staan dergelijke nummers al voorgeprogrammeerd op je SIM-kaart. Dus als je nu al kunt sms-en, ga er dan maar van uit dat je dat ook in het buitenland kunt doen.

sms en buitenland

Het SMSen in Nederland gaat wel gewoon. In Engeland, waar we vorige week waren, lukte dat niet.
Het nummer voor SMSen in het buitenland staat wel vast geprogrammeerd in de simkaart.

Weet je hoe dat nummer opgeslagen is? Het moet nl. beginnen met +316..... en niet met 06..... Net zoals bij gewone telefoonnummers die je vanuit het buitenland wilt bellen.

Nog even een aanvulling van de Hi-site:
----
Vraag
Hoe stel ik het nummer van de sms-berichtencentrale in?

Antwoord
Het nummer van de berichtencentrale is voor abonnementen +31 653 13 13 13. Voor Hi PrePay is het nummer +31 653 13 13 14.

Het instellen van het nummer van de berichtencentrale verschilt per toestel. Raadpleeg daarom de handleiding van het toestel. Hierin staat ook informatie over het lezen, zenden en wissen van sms'jes.

Tip: handleiding kwijt? Kijk dan op de website van de fabrikant van het toestel. Vaak kun je daar de handleiding downloaden.
----

Dochter zit nu in Italie, maar SMS doet het niet.
Alles gedaan wat er in de handleiding stond. We hebben het in Duitsland geprobeerd, en daar deed hij het wel.

Even voor de duidelijkheid: sms-en lukte wel in Duitsland, maar niet in Italië en de instellingen stonden in beide landen hetzelfde? Het was ook dezelfde simkaart die gebruikt werd?

Misschien was er een storing bij de provider uit Italië waar er toen mee geroamd werd? Normaal gesproken kiest je telefoon altijd het sterkste signaal in het buitenland. Wat er gebeurt er als dochter een ander provider (handmatig) kiest? En lukt 't andere Nederlanders wel om te sms-en?

De anderen kunnen wel SMSen. Dat met die provider veranderen lukt haar niet. De kennis is niet aanwezig.
Toch bedankt voor het meedenken.

Da's jammer dat dat haar niet lukt, want het kan echt de moeite lonen.
Voordat ik op vakantie ga naar het buitenland, check ik altijd even de tarieven van de buitenlandse providers in dat land (http://www2.vakantiebellen.com/). Vervolgens kijk ik in mijn toestel nog een keer na hoe ik het automatisch netwerk zoeken overzet naar handmatig zoeken van netwerk. En vervolgens kies ik in het buitenland handmatig de goedkoopste provider. Mocht bellen of sms-en onverhoopt niet lukken, dan selecteer ik een andere.

Overigens blijft het raar dat het anderen wel lukt om te sms-en. Ik zou als ik haar was, zeker even contact opnemen met Hi als ze weer terug is in Nederland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan