ontwerpsjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarinBouwmans

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Ik heb op mijn werk zelf een sjabloon gemaakt (volgens onze huisstijl) in powerpoint en 'm opgeslagen als .pot bestand, tot dusver niets aan de hand. Als ik een nieuwe presentatie wil maken op basis van mijn zelf gemaakte sjabloon lukt dat wel, alleen krijg je dan niet de mogelijkheid te kiezen uit al die verschillende dia's (alleen titel, met plaatje, met organigram enz.). Dat vind ik nog niet zó erg, de benodigde tekst zet ik er zelf wel op. Wat echter vaak gebeurt: medewerkers maken een blanco presentatie en bellen mij dan op omdat ze mijn sjabloon met de huisstijl op hun presentatie willen toepassen. Bij de standaard ontwerpen die in PP zitten, kun je die via opmaak - ontwerp toepassen in één keer toepassen op alle dia's, echter dat lukt me bij mijn zelf gemaakte sjabloon niet, wat betekent dat ik dia voor dia de achtergrond erachter moet "plakken". Dat is veel werk.....
Wat doe ik hieraan?

Carin Bouwmans

Lijkt mij mogelijk hoor.
Ik zit hier wel met een Engelse Powerpoint.
Je kan toch de meeste afbeeldingen toevoegen in "Fill Effects" en dan "Apply to all" doen.

ontwerp sjabloon toepassen

Nou, ik krijg het niet voor elkaar. Wat jij bedoelt zit bij mij bij "opmaak" - "achtergrond" en dan opvulkleur toepassen, maar daar kan ik geen afbeelding selecteren. Zoals ik al zei, bij de standaardachtergrondjes (*.pot) die bij PP zitten, lukt het wel, maar bij die van mij zelf niet. Moet ik 'm anders eens als bijlage toevoegen?

Vraagje werk jij wel met het dia-model?
Zoja dan moet je gewoon je eigen PP-sjabloon opzoeken in het scherm wat je zelf al aangeeft. Zonee dan klopt het dat je de achtergrond bij alle dia's moet toevoegen.

Het diamodel kun je vinden bij: Beeld->model->diamodel.

De groeten,
Mark

Na "OPMAAK" en "ACHTERGROND" kan ik kiezen tussen "More colours..." en "Fill effects".
Onder "Fill Effects" kies ik dan een tabje met de naam "OTHER TEXTURE" en daar kan ik gemakkelijk een of andere achtergrond toevoegen.

idem

Helaas, dat werkt ook niet. Al mijn dia's worden dan "leeg", d.w.z. zonder achtergrond. Misschien ligt het wel aan mijn zelfgemaakte sjabloon?? Ik weet het niet meer. Maar toch bedankt!

Kan je jouw sjabloon niet opslaan onder de vorm van een grafisch bestandje (extensie jpg of bmp of zoiets)?
Dan zou het moeten werken hoor.

- Format
- Background
- klik op het naar beneden gerichte pijltje
- Kies “Fill Effects...”
- Selecter het tabblad “Texture”
- klik op “Other Texture”
- Kies ergens in je bestanden een of andere grafische file
- klik “Insert”
- selecteer je “nieuwe texture”
- klik OK
- klik “Apply to All”

Zo werkt het bij mij wel hoor. Ik,gebruik PP2000 en ben er niet echt een expert in.

OOPS reactie 2 x geplaats. (:o) Lees de reactie hieronder.

Foutje moet kunnen.

De groeten,
Mark

Laatst bewerkt:
Ok omdat ik geen reactie op mijn vraag krijg stel ik hem nog eens: Gebruik je het diamodel??

Met een diamodel kun je namelijk de standaard opmaak instellen voor je presentatie. Hier kun je ook een achtergrondplaatje neerzetten zodat deze op ELKE dia komt zei het een bestaande of een nieuw ingevoegde, mits het niet de titel dia is (die werkt met een apart model).

Je kunt het diamodel vinden bij het menu-item BEELD->MODEL->diamodel.

En o ja je MOET het diamodel gebruiken wanneer je een ontwerpsjabloon wilt toepassen. Dit komt omdat PP alleen naar het diamodel kijkt om het ontwerp van een Presentatie.

De groeten,
Mark

ontwerpsjablonen

Het diamodel had ik inderdaad geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik zit nu thuis, hier werk ik ook met office2000, op het werk nog met office97. Het sjabloon dat ik op het werk gemaakt heb, heb ik natuurlijk nu niet bij de hand maar ik heb even een andere aangemaakt en inderdaad...... jullie oplossingen (diamodel en vuleffecten) werken !! Maandag ga ik het op het werk ook nog eens proberen, dank jullie wel, hopelijk lukt het nu op het werk ook. Maar ik heb zo'n idee dat mijn ontwerpsjabloon niet goed is.... maar ik ga het proberen. fijn weekend en bedankt alvast!

Graag gedaan
(ben tevreden dat ik ook eens iemand een beetje heb kunnen helpen)

Prettig weekend

sjablonenproblematiek

Hoi Marrosi,
Heb het hier op kantoor geprobeerd, d.w.z. ik heb van mijn ontwerpsjabloon (gemeentevenray.pot) een plaatje gemaakt (gemeentevenray.jpg) en op jouw manier via opvuleffecten toegepast op elke dia. Werkte prima! Hartstikke bedankt!
Wat ik toch vreemd blijf vinden, is dat het toch ook via ontwerpsjabloon zou moeten lukken, daar is toch zo'n sjabloon juist voor, of niet?!? Maar goed, mij motto is "als het niet kan zoals het moet..... dan moet het maar zoals het kan"!!!!
Nogmaals bedankt!
Groeten, Carin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan