Ontwerpweergave query werkt niet in Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quirijn Verlaan

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
Hallo Allen,

ik heb een probleem, als ik een query wil wijzigen of maken in Access 2007 dan krijg ik deze melding:

34oc2o0.jpg

Weet iemand hier een verklaring voor of een oplossing.

Ik maak wel gebruik van een oudere database versie dan Access 2007.

Alvast bedankt!

Quirijn

De lengte van de naam maakt niet uit. Ik heb namelijk ook query namen van 5 tekens.

Het is erg vervelend dat ik alleen niet in de ontwerpweergave kan komen. Ik kan nog wel in de SQL weergave komen en de gegevensbladweergave.

Groet

De lengte van de naam maakt niet uit. Ik heb namelijk ook query namen van 5 tekens.

Het is erg vervelend dat ik alleen niet in de ontwerpweergave kan komen. Ik kan nog wel in de SQL weergave komen en de gegevensbladweergave.

Groet

ik heb dit gehad met het schakelbord heel irritant ja, als het de lengte neit is weet ik het niet :)

Je hebt nog steeds niet aangegeven wat de naam van de query is....

een aantal namen van query (gebruik er namelijk veel) zijn:

Expenses by Project
Gewekte uren voor de klant
Qry_EmployeeProjects
Time Card Hours Query

Bij queries die gebruik maken van 1 tabel en geen joins daar kan ik wel in ontwerpweergave en de rest geeft allemaal die fout melding

Groet

Kun je dan wel in het Relaties scherm, en relaties bewerken?

Geeft hij de zelfde fout melding en daarna krijg ik het relatie scherm waarbij alle relaties weg zijn gevallen :S

Groet

Dan heb je de bron van alle ellende gevonden....
Probeer eens alle tabellen opnieuw toe te voegen, en de relaties opnieuw te leggen.

Ik heb nog niet verteld dat de database is losgekoppeld van de formulieren, queries en rapporten. In de database staan de relaties namelijk wel goed in en daar krijgt ik de foutmelding niet.

Groet

Heb je al geprobeerd om de tabellen opnieuw te koppelen?

Heb je ook al geprobeerd de gekoppelde tabellen te verwijderen en de tabellen te importeren. Met andere woorden je backend en je frontend weer samenvoegen. Werkt het dan wel weer?

Nee dat helpt ook niet. Het verwijderen van de gekoppelde tabellen lukt niet, dan krijg ik dezelfde foutmelding, ik snap niet wat het probleem is. Ik hoop dat de volgende versie van Access beter is.

Groet

Je kunt nog eens proberen om een nieuwe db te maken, en alles opnieuw te importeren. Dat wil nog wel eens helpen. En ik deel je mening over 2007 :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan