Ontwikkelaars - tekst met opmaak - lengte beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deanne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2016
Beste lezer,

Ik heb Windows 10 en office 2016.

Ik probeer in Word het aantal letters te beperken in veld tekst met opmaak. Vanuit ontwikkelaars.
Add tekst

Niet oude formulieren of actieve X besturings elementen.
Het ene veld mag maar 10 tekens lang zijn en de ander 30.

Ik kan niet vinden hoe dat moet.

Zie uw hulp graag tegemoet.

Deanne

Ik snap je vraag niet 100%, maar lijkt mij een field codes (=veldcodes) verhaal? En wil je gewoon tekst 'afkappen' op (maximaal) de eerste 10 resp. (maximaal) de eerste 30 tekens?
Kun je een voorbeeldbestandje als bijlage bij je volgende posting doen (als de eerste regel hier boven je niet meteen op het juiste spoor zet)?

Tijs.

Ik snap de vraag gelukkig wel, en volgens mij kan het niet. Tenzij je dat gaat programmeren. En dan zou je dus een controle moeten doen op de ingevoerde tekst, en daarvan de gewenste hoeveelheid tekens moeten afkappen. De nieuwe elementen zien er misschien mooier uit, praktischer en beter zijn ze bepaald niet. Mij maak je er in ieder geval niet blij mee :).

Beste,

Ik heb een deel van het word document bijgevoegd.
Het hele document bevat 7 bladzijden vol van deze tekstvelden.
Het is de bedoeling dat het straks als pdf formulier of Word formulier (moet nog testen wat het beste werkt) ingevuld wordt.
En dan nog het liefst met tab van het ene naar het volgende veld springen.

Misschien dat dit duidelijkheid verschaft.
Fijn dat jullie helpen.

Bijlagen

Hmm... Je gebruikt andere termen dan een andere vragensteller hier op het forum (hier), die het tekstelementen noemt.
Ik heb er toen naar gekeken (zie de link) en daarmee meteen de interesse voor zulke elementen verloren (vond het te beperkt etc.)

Veldcodes hebben er inderdaad niets mee te maken, dat kan ik bevestigen, verder kan ik je niet helpen. Hopelijk anderen wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan