Ontwikkeling Outlook Express komt aan zijn einde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Outlook of Hotmail wordt alternatief
Microsoft is niet van plan om ooit nog een nieuwe versie van zijn gratis mailcliënt Outlook Express uit te brengen. De huidige uitvoering, versie 6.0, blijft wel bestaan, maar voor nieuwe features moeten gebruikers upgraden - lees: betalen - voor Outlook. Die wordt meestal gebundeld met de andere Office-applicaties verkocht, maar is ook afzonderlijk te koop.

De status van Outlook Express als een van de meest gebruikte mailprogramma's ter wereld verandert weinig aan de intenties van Microsoft. Dat Outlook Express voor een deel een binnenhuisconcurrent is het betalende Outlook-programma heeft daar veel mee te maken. Want hoewel OE in principe bedoeld is voor thuisgebruikers en gratis bij Windows zit, heeft het programma ook zijn fans in de zakelijke wereld. Dat heeft te maken met het feit dat Outlook Express over trage internetverbindingen vlotter verbindt met (Exchange-)mailservers, bijvoorbeeld via IMAP, dan zijn grote broer.

Dat probleem wordt in de volgende versie van Outlook aangepakt, beweert Microsoft. Het bedrijf maakt zich sterk dat Outlook 2003 minder bandbreedte zal opslorpen om data uit te wisselen met een mailserver. Er steekt in het mailprogramma bijvoorbeeld een cached mode protocol, waardoor er minder RPC-verbindingen worden gelegd met Exchange (versie 2003, welteverstaan).

Bron + rest v/h artikel: http://www.zdnet.be/print.cfm?id=29505
------------

Tuurlijk, waarom gratis dingen in ere houden he :rolleyes:.
 
Eerst alles gratis aanbieden en als er genoeg gebruikers zijn, dan moet iedereen een keer betalen....

En als ze dat geld nu eens gebruiken om een goed produkt te ontwikkelen zonder bugs en kwetsbaarheden, nee alles gaat in de pocket van Mr. Bill...

Het wordt tijd voor de klanten dat ze M$ aansprakelijk stellen voor de ellende die al die lekken veroorzaken en waardoor bedrijven en particuliere op kosten worden gejaagd....!


Groetjes
 
He?
Dit nieuws was toch eerder al ingetrokken omdat het berust was op een miscommunicatie???
(volgensmij las ik dat laatst op tweakers of webwereld)
 
Stelletje Microsofttwijfellaars :confused: .

Nouja, doe deze dan maar dicht.
 
Als ik microsoft was zou ik ook lekker stoppen met outlook express, ze kunnen toch veel beter outlook gewoon aan de man brengen, daar krijgen ze teminsten nog geld voor.
 
Geplaatst door Sith Warrior
Als ik microsoft was zou ik ook lekker stoppen met outlook express, ze kunnen toch veel beter outlook gewoon aan de man brengen, daar krijgen ze teminsten nog geld voor.

Als dat dan ook als gevolg heeft dat de prijzen van outlook en andere produkten normalere prijzen krijgen is het imo wel goed.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan