Ontwikkelomgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Hi!

2 vragen:

1) Kan ik het beste een all-in-one-pakket downloaden (MySQL, PHP, Apache) om nu om te starten en straks in de toekomst vooruit te kunnen met flitsende sites, of adviseren jullie losse installatie (php, mysql en apache los downloaden en installeren)?

2) Welke webdesigner adviseren jullie? Frontpage wel eens mee getrommeld, maar kost geld en is niet de handigste. Wie kent een gratis goed programma?

Ik zou gewoon downloaden wat je van plan bent te gaan gebruiken. Als je MySQL toch niet gaat gebruiken hoef je het niet te downloaden. En als je het over een paar jaar wilt gaan gebruiken, kun je dan het best de dan nieuwste versie downloaden.

Goed en gratis is lastig. Één van de beste programma's is Macromedia Dreamweaver. Maar als het echt gratis moet is AceHtml wel goed.

Geplaatst door tsja...
Hi!
Hoi :)
2 vragen:

1) Kan ik het beste een all-in-one-pakket downloaden (MySQL, PHP, Apache) om nu om te starten en straks in de toekomst vooruit te kunnen met flitsende sites, of adviseren jullie losse installatie (php, mysql en apache los downloaden en installeren)?
Ik ga voor de losse installatie, heb je meer controle over en je weet wat er geïnstalleerd wordt.
2) Welke webdesigner adviseren jullie? Frontpage wel eens mee getrommeld, maar kost geld en is niet de handigste. Wie kent een gratis goed programma?
Webdesigner is iemand die websites ontwerpt, jij doelt op een softwarepakket voor het ontwerpen van sites ;).
Als je met PHP wil werken dan is er geen programma zoals frontpage (:rolleyes: ) waarmee je je scripts in mekaar kan zetten. Dit scriptingdeel zal je zelf moeten doen.
Frontpage kun je gebruiken voor statische pagina's, *.html, maar dit programma is voor wat professionelere sites zeer ongeschikt (wat eigenlijk bijna alle html editors zijn ...). Als je een gratis programma wil zoals frontpage, kun je Arachno proberen.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan