ontzettend hulp gevraagd: Script voor Posting

• Onderwerp starter Onderwerp starter No4h
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

No4h

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
hoi allemaal,

Ik ben samen met mijn broer een website aan t maken waarmee we online kunnen werken aan onze projecten (muziek, manga etc.)
Denk hierbij aan een scene development-page waarbij bovenin keuzes gemaakt kunnen worden als 'assets' aan de betreffende scene (landscape, active characters, time of day etc.).

Deze keuzes worden rechts in het scherm ingeladen met behulp van javascript. Later kan de scene en z'n assets opgeslagen/gearchiveerd en kan een nieuwe scene gestart worden.

Mijn probleem is het volgende:

De keuzes kunnen gemaakt worden en het inladen werkt. (de rechtse div is leeg, en wordt on button click gevuld met een top div (index + 1).
Het resultaat werkt echter alleen voor mijn scherm, en is na page refresh weer verdwenen.

Het zou dus zo moeten werken, dat als ik een character toevoeg aan een scene en de site verlaat, mijn broer later op de site komt en ziet dat ik dat character heb toegevoegd.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? We hebben de images op een host met ftp staan.

bij voorbaat dank!
No4h

Welkom op Helpmij :)

Je zult ergens die positie van een asset op moeten slaan, bijvoorbeeld in een database.

ok.
Ik ben een leek, ben niet echt een ster in coding, en heb geen idee hoe ik een database maak of wat de bedoeling ervan is haha

stel ik wil div#frame vullen met de img van div#avatar. Ik heb de image in images/avatar.jpg. Dan moet ik met js een verwijzing maken naar database/avatar.jpg? Is die database een soort excel ding?
Ik hoop dat ik niet te domme vragen stel, u mag mij gerust behandelen als een tweejarige.

De meeste websites (en hostingpartijen) draaien MySQL als database.

De meest gebruikte verbinding met die database is via PHP.

Wat er in principe zal moeten gebruiken is dat de afmeting van het "canvas" qua afmeting vast staat.
Vervolgens sleep je dan een plaatje naar het canvas, deze zal absoluut gepositioneerd worden door middel van een top en left positie in pixels, relatief aan het canvas.

Die positie zou je dan op moeten slaan in de database samen met het pad naar de afbeelding (op die manier zou je dus ook vaker dezelfde afbeelding kunnen gebruiken alleen met een andere positie)

Wanneer je dit zou willen raad ik aan om je eerste eens te verdiepen in PHP in combinatie met MySQL.

Dus de host draait mySQL al? In dat geval hoef ik dus alleen de code voor t maken van n database leren en de php verbinding?
Is er een manier waarop ik simpel kan zien of de host daadwerkelijk mySQL draait of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan