onuitstaanbaar probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik zou mijn buurjongetje helpen met een oude computer die hij gekregen had. Er zaten veel foutmeldingen in dus ik heb de hd geformateerd en windows 98 wilde ik weer instaleren.
Het probleem is dat alles goed gaat tot aan de hardwaredetectie. Bij 11 minuten houd de hd er mee op.
Als ik uiteindelijk de pc opnieuw opstart geeft die na het starten van windows 98 een blauw scherm en kan ik niets meer. Opstarten in veilige modus doet ìe wel maar geeft aan dat er verschillende dingen ontbreken (he he).
Ik word hier niet goed van helppp!!!

Welke dingen ontbreken er dan? Al een andere hdd geprobeert? En als je alle overige hardware verwijdert (bijv. pci-kaartjes)?

Wat zegt veilige modus dat er ontbreekt?

Wat staat er in apparaatbeheer?
Deïnstalleer apparaten met een foutmelding.

Haal, als die er in zitten, PCI-kaarten er uit.

Verwijder alle extern aangesloten hardware zoals printer, scanner, extern modem(indien aanwezig) en andere hardware (behalve muis, monitor en toetsenbord).

Start de PC op met een opstartdiskette en kies voor Dos met CD-rom ondersteuning.

Ga vervolgens naar de driveletter van de CD-rom en type vervolgens: setup gevolgd door Enter.

Ik heb al een andere harde schijf geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb alleen 1 cd romspeler, een diskettedrive,en de harde schijf aangesloten. De foutmeldingen in de veilige modus zijn het ontbreken van een stuk of 15 window files. In apparaatbeheer zijn geen fouten te zien en pci`s zijn niet geinstalleerd.

Al gedaan wat lucky fred zei

Start de PC op met een opstartdiskette en kies voor Dos met CD-rom ondersteuning. Ga vervolgens naar de driveletter van de CD-rom en type vervolgens: setup gevolgd door Enter.

Ik heb de computer al 20 x opnieuw geinstalleerd met steeds hetzelfde resultaat. Dan weer snoertjes omgewisseld en dan weer windows 98 se , daarna gewoon windows 98. Ik ben op het punt gekomen dat ik het ding wel op een hoop kan gooien.

Ja, je kunt er des duivels van worden.
Met Bij 11 minuten houd de hd er mee op bedoel je dat het installeren stopt?
Ik heb dat in het verleden ook wel gehad.
In mijn notities over mislukte installatie van W98 heb ik staan: je moet naar de prompt van de cd-romdrive (dus D:\ bijvoorbeeld, en dan typen windows\command\uninstall.

Wie weet....

Yes !!!

Uiteindelijk bleek dat er nog een interne modem in zat die conflict gaf. God zij dank probleem opgelost. Maar wat een geklooi om het euvel te vinden. Een computer hoort gewoon te doen waar ìe voor is toch...Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en toch weer iets wijzer geworden.

een computer is geen slim apparaat, hij is gewoon heel snel in het doen van domme dingen...:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan