Onveilige expressies

• Onderwerp starter Onderwerp starter mivo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mivo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na een update van Windows 2000 naar Windows XP SP2, is ook Office geupdate van Office 2000 naar Office 2003.

Na deze update gedaan te hebben, krijg ik met het openen van 2 mdb bestanden in Access 2003, de volgende foutmelding:

"Beveiligingswaarschuwing: Onveilige expressies worden niet geblokkeerd. Wilt U onveilige expressies blokkeren?"

Als ik op Ja klik, dan krijg ik een een melding dat ik Microsoft Jet 4.0 Service pack 8 of hoger dien te installeren, voor het blokkeren van onveilige expressies.

Als ik vervolgens MS Jet 4.0 SP8 probeer te installeren, krijg ik de melding dat een nieuwere versie al geinstalleerd is.

Wat kan ik nu doen ?

ik heb dit probleem ook bij verse installaties van office 2003.

mijn oplossing:

kies in de standaardmenubalk van access het menu tools-macro-security. Zet het beveiligingsnivo op laag en deze melding zal verdwijnen.

In de nederlandstalige versie zal het menu wellicht anders heten. Even zoeken dus in het menu.
Ik weet niet of er andere mogelijkheden zijn; deze werkt voor mij in ieder geval, maar ik ben benieuwd of iemand een andere oplossing weet.

Door omstandigheden was ik er nog niet aan toegekomen. Zal vandaag of morgen even kijken.

Ok, ik kan melden dat het is opgelost, dankzij de uitleg van thomrob. Dank nog daarvoor.

Sorry voor de late reactie overigens.

beveiligingswaarschuwing,

In het Nederlands is het

Extra>>>> Macro>>>> beveiliging>>>>> laag selecteren

Bedankt ik ergerde mij er ook steeds aan

In het Nederlands is het

Extra>>>> Macro>>>> beveiliging>>>>> laag selecteren

Bedankt ik ergerde mij er ook steeds aan
Een topic van bijna 4 jaar geleden?? Beetje onzinnig om nog te reageren vind je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan