Onverklaarbare partitie verschenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulwump

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Op mijn c-schijf een samsung 840 pro ontstond opeens op onverklaarbare wijze een partitie met de naam system (I:) (zie afbeelding)

Er stond een map recovery in net als bij de H partitie, maar de map heb ik verwijderd. Nu is er nog een 54 mb in gebruik op deze partitie van

de 295 mb totale grootte

Op mijn scherm popte tientallen keren achter elkaar het venster Zoeken naar inhoud (I:) op. Dit ging zo snel dat ik ze zelfs niet kon wegklikken. Hierna zag ik dus dat de I partitie in de explorer bij de harde schijfstations staan.

Wie weet hoe dit zo kan gebeuren. Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd. Kan het een sotfwarematige fout van de ssd zijn? En kan ik de partitie zomaar verkleinen door de windows (c) partitie te vergroten?

De ssd heb ik inmiddels voorzien van de nieuwste firmware

partitie.jpg

Dat is ruimte die windows reserveert wanneer je je schijf installeert. Normaal gesproken heeft hij, net als bij mij, geen schijfletter. Kennelijk heb je die ergens per ongeluk een keer toegewezen....

buroblad->[deze computer] rechtsklikken->beheren->schijfbeheer. Letter verwijderen, verder niet aankomen. Die map die je verwijderd hebt is een herstelmap. Een kopie van je systeem zeg maar...

Ps, welkom op Helpmij.

Laatst bewerkt:
Er bestaat ook een policy voor om schrijven te verbergen in de verkenner waar die precies staan weet ik niet meer maar is vast meer over te vinden!

Dank voor jullie antwoord. Ik heb via schijbeheer de i partitie letter verwijderd en deze staat idd niet meer in mijn verkenner. Ik zie wel meteen in schijfbeheer dat het systeem probeert de letter F nu toe te wijzen aan deze partitie (die hoe moet ik het zeggen..knippert snel erachter) . De H partitie is de recovery die windows heeft aanmaakt bij installeren. (is enige tijd geleden ook spontaan verschenen).

De i partitie was dus helemaal niet aanwezig voordat dit probleem zich voordeed. Daarom denk ik dat er meer aan de hand is. Voorlopig laat ik het zo en kijk even aan wat er gebeurd.

ik zet de vraag nog niet als opgelost..

Even een edit: zie nieuwe afbeelding ..er gaat nu dus spontaan een system F aangemaakt worden. Nu zie 1x de map, net een keer of 100

partitie f.jpg

Laatst bewerkt:
Is dat niet de 'Click to Run partitie' van Microsoft Office? Als je 'Microsoft Office 2010 Starters pakket' hebt geïnstalleerd, maakt Windows die automatisch aan. Die kun je wel weghalen, maar dan moet je 'Microsoft Office 2010 Starters pakket' opnieuw installeren, zonder Click to Run.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan