Onverklaarbare slechte ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Baby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hey allemaal.
Ik zit met een nogal lastig probleem.
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe wireless router gekocht nl. een linksys wrt54g (één van de laatste nieuwe). En gisteren heb ik een draadloze netwerkkaart geplaatst in mijn pc, ook van linksys nl. een wmp54gr met rangebooster
Normaal werken deze twee perfect samen en zou ik een goeie ontvangst moeten hebben. De router en ontvanger zijn verspreid over een afstand van zo'n kleine 20m denk ik en m'n signal strength is 'very low'. Er zitten slechts twee deuren tussen maar die moet ik laten openstaan om ontvangst te hebben!
Ik heb nog geen ervaringen met de instellingen van een wireless router, maar ik heb hem wel reeds met wpa kunnen beveiligen.

Nu vraag ik mij af of jullie een oplossing hebben voor mijn probleem?

Alvast bedankt!

Vreemd zaakje inderdaad.
Heb je al eens een ander kanaal geprobeert? (dit in verband met storingen van andere netwerken, magnetrons, enz.)
Of de antennes op elkaar richten door deze te verdraaien? (antenne verticaal=horizontaal signaal. antenne horizontaal=verticaal signaal).

Het%20bereik%20van%20een%20WiFi%20draadloos%20netwerk%20door%20een%20grotere%20antenne%20verbeteren_html_304f65ee.png

Vreemd zaakje inderdaad.
Heb je al eens een ander kanaal geprobeert? (dit in verband met storingen van andere netwerken, magnetrons, enz.)
Of de antennes op elkaar richten door deze te verdraaien? (antenne verticaal=horizontaal signaal. antenne horizontaal=verticaal signaal).
Heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd, er is niets dat het signaal verstoort hoor.

Ik heb de laatste versie van de firmware al geloof ik.

Met deze software: http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php kun je je zendvermogen verdubbelen !.
Wat moet ik daar exact downloaden? :)

Hoi !

Ik gebruik v22, maar je kunt hier: http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads.php ook de documentatie downloaden.

Als je de software installeert, krijg je, na inloggen in je router, een ander scherm te zien dan het linksysscherm.
Hier kun je o.a. je bereik verdubbelen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan