Onverklaarbare uitvallen van de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bombtrackx

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hey,
Ik heb een hele tijd geleden een nieuwe pc gekocht, en deze is een groot probleem.
Het grootste probleem is dat de computer om de zoveel tijd (vooral als deze zwaarder belast word) uitvalt... Het beeld blijft aanstaan (op het laatste punt), de audio hapert even en houdt dan op, en niets reageert meer. De enige manier om hier uit te komen is de pc opnieuw opstarten. Ram is reeds vervangen, evenals de videokaart.

Enig idee waar het verder aan zou kunnen liggen. (binnenkort word de voeding en het moederbord vervangen, maar toch zou ik graag jullie mening nog horen)

bedankt

Ja, alles blijft onder de 40 graden dus daar zou het niet aan mogen liggen dacht ik zo

Zijn inderdaad de symptomen van oververhitting.

En hij is nieuw zeg je?

merkpc of zelf in elkaar gestoken of zelf in elkaar laten steken door vriend of in de winkel?

Waar staat de pc? Zie dat ie ergens staat waar ie zo weinig mogelijk stof vangt en waar de ventilatoren niet worden belemmerd. Controleer eens of alle fans uberhaupt nog draaien.

De pc is idd nieuw, in mekaar gestoken door een winkel in groningen genaamd TVDL computers (had ik dus niet moeten doen aangezien ik zelf in brabant zit)
alle fans draaien lekker, en volgens de temperatuur metingen kan het daar niet aan liggen. Hij staat op het moment met open kast op mn bureau zodat ik em wat beter kan bekijken, maar ik kan niets vinden.

temperatuur lijkt me uitgesloten, want ook op gevoel voelt niets oververhit aan

Welke temperaturen heb je allemaal?

Het kan zijn dat de uitval wordt veroorzaakt door een oververhitting waar mss wel geen sensors zitten.

Je zou denken dat dat overal zit, maar ik heb hier thuis nog een laptop waar enkel een sensor in de hdd zit, geen gpu of cpu dus.

in de bijlage staat alles waar ik info over heb op het moment

kan het mischien zijn dat de voeding het niet aankan, en dat als de pc te hard moet werken dat het geheel stroom tekort komt ofzo?

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 113
Als-tie nieuw is dan terug naar de winkel voor garantie. (Is wel ver weg, maar wellicht met DHL ofzo)

Ron

hij is al 2x terug gegaan, en gaat binnekort weer terug voor de vervanging van moederbord en voeding,...maar dat bedrijf weet verder ook niet waar het aan ligt...

Als het aan de voeding lag denk ik dat je bij het opstarten al meteen problemen zou gehad hebben. Dus ik vermoed dat het niet aan de voeding ligt. Zit er nergens een contactje los?

ik heb alle contactjes nog eens goed aangedrukt....maar kon verder niets vinden,...iig niet iets wat ik zo kan zien

helpt dit?
IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 2, functie 0. Neem contact op met uw computerleverancier voor technische ondersteuning.

Kan iemand iets met die foutmelding in het logboek?

IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 2, functie 0.

Moeilijk...
Hoe ziet je apparaatbeheer er verder uit? Is dat allemaal goed?

Je zou kunnen proberen met zo weinig mogelijk hardware op te starten. Dus zonder uitbreidingskaarten, cd-rom stations, één geheugen reepje, ed.
Misschien dat je dan de oorzaak kunt achterhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan