Onverstaanbare foutmelding !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Ik weet niet of ik hier gelijk goed zit, maar dat komt meer door de aard van de melding denk ik.

Sinds enige tijd heb ik af en toe bij het opstarten dat er helemaal niks gebeurd op het
scherm, terwijl de pc gewoon aan staat. Als ik de speakers aan heb staan hoor ik in het (waarschijnlijk!) Japans een vrouw iets zeggen en dat blijft ze herhalen.
Meestal moet ik de PC een paar keer opnieuw opstarten (stekker eruit!) om eindelijk toch
resultaat te krijgen zodat er toch beeld komt (BIOS, e.d.)

De PC start dan gewoon door...... Er komt echter ook wel eens een keer voor dat als ik de
pc een paar keer zo heb herstart dat de BIOS met een melding komt dat het overklokken is mislukt en dat ik kan kiezen voor F1 en setup om mijn waardes opnieuw in te stellen
of op F2 om de default waardes in te laden.

Ook komt er steeds een melding dat er geen raid controller gevonden kan worden, is ook niet zo gek want die zit er ook geen op, maar ik denk dat mijn BIOS steeds gereset wordt of niet goed wordt opgeslagen

Weet iemand waar dit aan kan liggen, het is namelijk best irritant...:(

Het is een Asus P4C800 Mobo met een 2,8 Ghz Pentium processor

Alvast bedankt voor de reacties

Remy
 
Asus: Speech POST Reporter.

Er zou iets los kunnen zitten op je moederbord, zoals geheugen, pci kaart, stekker of fan. Met de Driver CD en 'Winbond Voice Editor software' schijn je de taal te kunnen veranderen.

Kun je nog wel in de Bios komen?


Vr.Gr. Egel.
 
Of de taal instelling aanpassen in Engels,zodat je het kan verstaan ,wat de Foutmelding is,of op Diabled zetten ,dan krijg je de Speaker Pieps weer.
Allemaal in te stellen in BIOS
 
BANDIT123 zei:
Of de taal instelling aanpassen in Engels,zodat je het kan verstaan ,wat de Foutmelding is,of op Diabled zetten ,dan krijg je de Speaker Pieps weer.
Allemaal in te stellen in BIOS

Mijn Bios staat volgens mij op ENgels, maar ik zal eens kijken of ik de driver Cd nog ergens heb zodat ik ik voice editor erover heen kan gooien

:p
 
Voice editor geeft aan dat er een foutmelding zat in NO CPu instruction !!!
Weet iemand wat hier aan te doen is ??:eek:

ZIt er iets fout in de BIOS of kan het aan de batterij liggen ? Dat deze leeg raakt.:confused:

Systeem is net 2 jaar oud, lijkt me een beetje stug !
 
System Fail CPU geeft het bios nog steeds aan bij opstarten.....:confused:

Is dit te herstellen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan