Onverwacht blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de computer open gehad maar echt waar de videokaart zit op het moederbord.

Verder ben ik pas verhuisd (naar Utrecht) en ken daar vrijwel geen computeraars waar ik wat van zou kunnen lenen.
 
Geplaatst door DutchKnight
Heb de computer open gehad maar echt waar de videokaart zit op het moederbord.
Dit kun je op twee verschillende manieren opvatten.
Is het een losse AGP kaart, of zit de grafische kaart op het moederbord gebakken. :D
Want als ik de specs nakijk op de site van MSI kom ik geen geïntegreerde videokaart tegen.
Correct me if I'm wrong. :)
 
Het is dus geen CGI kaart maar echt op het moederbord precies zo als ook Sandra (SiSof)het zegt.

Heb ondertussen alles afgekoppeld gehad of liever nog m.u.v. mijn netwerkaartje (draadloos) nog steeds resultaat is nog steeds het zelfde blauwe scherm. Ga straks eens even opzoek naar het boekje van mijn moederbord.

Overigens ben ik niet helemaal zeker wat mij nu te doen staat. Windows etc opnieuw installeren of een moderner moederbord en een snellere processor kopen en pas het spul overzetten. Wat raad jij mij aan? Hoop wel dat ik mijn huidige geheugen kan blijven gebruiken. Computer hobby is duur genoeg...
 
Dan wordt het moeilijk.
Wat ik dan nog zou doen is het geheugen nog even testen met Memtest voor de zekerheid.
Ik zou nog de geïntegreerde grafische kaart uitzetten in het bios een andere losse AGP- kaart proberen.

De rest van je hardware zal dus de fout niet veroorzaken dus blijft de grafische kaart, harde schijf, geheugen en moederbord over neem ik aan?

Mocht het euvel nog niet opgelost zijn, ja, dan blijft zo'n beetje het moederbord over denk ik.
Misschien als laatste toch nog windows opnieuw installeren?
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Dan wordt het moeilijk.
Wat ik dan nog zou doen is het geheugen nog even testen met Memtest voor de zekerheid. Etc Etc.

Memtest probleemloos uitgevoerd.

Het aan en uitzetten van zaken als een videokaart op het moederbord zal ik proberen maar dat heb ik nooit eerder gedaan. In het verleden had ik een handige 'hardware buurman' (wat mis ik hem...) die dat soort zaken voor mij deed even zijn kaart in mijn computer enzo. Maar dat is jammer genoeg voorbij. Ik ga eens in de manual van mijn moederbord kijken of ik kan vinden hoe dat moet....
 
Zojuist weer een blauw scherm mar nu alleen de volgende melding:

STOP: 0X400000019

Bewijst dit iets?
 
Het wordt vreemder

Vanmorgen bij het opstarten van mijn computer kreeg ik de melding dat er zoveel aan de hardware van mijn computer verandert was dat ik opnieuw mijn Windows XP moest activeren. Heb dat direct gedaan daar het binnen 3 dagen moest. Heb een maand of wat geleden mijn geheugen van 512 naar 1024 'verbouwd' en sluit min of meer (on)regelmatig mijn externe harde schijf aan. Maar verder geen veranderingen aan mijn systeem. Heb onmiddellijk een berichtje naar Microsoft gestuurd maar heb daar nog geen reactie opgekregen.

Maar het wordt nog vreemder:

Later op de dag moest ik C@shflow opstarten (het programma dat regelmatig voor de blauwe schermen zorgde) en nu werkt dat programma plotseling probleemloos. Kan het afsluiten zonder blauw scherm kan de in het programma gebruikte schermen afsluiten. Alles werkt weer helemaal perfect.

Is er één van de experts hier die dit begrijpt en het kan uitleggen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan