Onverwacht blauwe schermen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pepco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo, ik ben nieuw hier. Sinds een dag of 10 begon mijn monitor vreemd te doen, om de haverklap een blue Screen of death. Ik werkte met XP Media Center, ben overgestapt op Vista Ultimate. ook bij dit systeem dezelfde problemen, maar andere codes natuurlijk, Pc valt niet altijd op hetzelfde moment uit. De ene keer werd gesuggereerd, dat mijn videocard (onboard) geen juiste signalen meer doorgaf. Andere videocard geplaats na 2 dagen weer hetzelfde, met het verzoek om mijn interne geheugen te testen.
Heb inmidels memtest86 gedownload, zal ik vanacht laten werken.

****De volgende foutcode ontvangen****:

Product
Windows

Probleem
Onverwacht afgesloten

Datum
7-2-2008 20:05

Status
Rapport verzenden

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini020708-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Extra informatie over het probleem
BCCode: c2
BCP1: 00000099
BCP2: 825EA5F8
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Servergegevens: bbe28b61-b2c2-4306-8921-d7a6bb680c86

Het heeft niets met virussen te maken, het is een hardwarefout en niets anders. Rest, welke... Wordt vervolgd.
Ik heb namelijk de partitie waar XP opstond verwijderd, een nieuwe partitie aangemaakt, d.m.v. van Vista Ultimate, zelf tijdens het installeren van dit (legale) systeem werd ik verrast door een blue screen of death, met uiteraard andere BCP meldingen. Voor de installatie Avast, Norton erop losgelaten, volledige scan inclusief bootsectors.
Ik overweeg een BIOS update (flash), maar doe alles stap voor stap, anders versla je erin.

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helpmij.nl

ik heb van jouw vraag een eigen vraag gemaakt.
dat is de normale gang van zaken hier bij Helpmij.nl

windows vista is nog niet geheel stabiel trouwens van daar dat zo snel mogelijk sp1 uitkomt.
ik heb een keer ook een onverwachte afsluiting gehad.maar nu ik de op de vista sp1 rc1,
draai is het voor mij opgelost.
ik zat meer te denken dat er een service onverwacht was gesloten waar door de pc uitschakelde.
meer info kan je in het log boek vinden .

Intern Geheugen

Sorry van mijn late reactie, ik heb nogal wat werk gehad om andere problemen van de PC uit te sluiten, en ben net weer online. Ik heb vanacht memtest laten draaien, het probleem zat hem in het interne geheugen, dat ik 6 weken terug geplaatst heb. Om er zeker van te zijn heb ik de complete PC gestript, alles schoongemaakt (weer als nieuw dus) en opnieuw geassembleerd.
Letterlijk niets overgeslagen, zelfs battery van de BIOS vervangen, PC is nog maar (al) 4 jaar oud, maar voor de zekerheid. Na het opnieuw opbouwen kwam ik echter niet meer in de BIOS terecht, dus zo dood als... . De BIOS (Basic In & Output System) kun je gelukkig resetten naar de datum van oplevering door de battery te verwijderen en de PC op te starten met alleen de voeding op het moederbord, heb ik dus ook gedaan, hardware voor hardware opnieuw gemonteerd, stuurprogramma's waren natuurlijk al aanwezig.
Geen Blue Screen meer, geen foutmeldingen. Ik zeg er wel bij, dat mijn onboard videocard ook kuren vertoonde (niet meer werkt) en deze dus niet meer gebruik. Dan maar een insteekkaartje. Een Bios flash is niet meer nodig. Dus hier stopt mijn verhaal. Apart, dat je zolang kan typen, zonder een Blue Screen. Ik hoop, dat jullie er iets aan hebben.
E.v.t. foto's van de foutmelding kan ik nog plaatsen, indien nodig.
Groetjes, Pepco.

Sorry van mijn late reactie, ik heb nogal wat werk gehad om andere problemen van de PC uit te sluiten, en ben net weer online. Ik heb vanacht memtest laten draaien, het probleem zat hem in het interne geheugen, dat ik 6 weken terug geplaatst heb. Om er zeker van te zijn heb ik de complete PC gestript, alles schoongemaakt (weer als nieuw dus) en opnieuw geassembleerd.
Letterlijk niets overgeslagen, zelfs battery van de BIOS vervangen, PC is nog maar (al) 4 jaar oud, maar voor de zekerheid. Na het opnieuw opbouwen kwam ik echter niet meer in de BIOS terecht, dus zo dood als... . De BIOS (Basic In & Output System) kun je gelukkig resetten naar de datum van oplevering door de battery te verwijderen en de PC op te starten met alleen de voeding op het moederbord, heb ik dus ook gedaan, hardware voor hardware opnieuw gemonteerd, stuurprogramma's waren natuurlijk al aanwezig.
Geen Blue Screen meer, geen foutmeldingen. Ik zeg er wel bij, dat mijn onboard videocard ook kuren vertoonde (niet meer werkt) en deze dus niet meer gebruik. Dan maar een insteekkaartje. Een Bios flash is niet meer nodig. Dus hier stopt mijn verhaal. Apart, dat je zolang kan typen, zonder een Blue Screen. Ik hoop, dat jullie er iets aan hebben.
E.v.t. foto's van de foutmelding kan ik nog plaatsen, indien nodig.
Groetjes, Pepco.

:o Helaas stopte mijn PC er helemaal mee, verscheidene computerzaken bezocht met verschillende antwoorden. Processor defect, moederbord overleden, chipset naar de Kl... .
Een andere PC gehaald, deze draaide 100% totdat ik mijn nieuwe HD die uit de defecte PC kwam installeerde. Zelfde probleem kwam ik weer tegen, er werd geprobeert naar ROM (read only memory) te schrijven, PC stopte onmiddelijk om verdere schade te voorkomen. Ik heb wederom de volledige partitie verwijderd en geformateerd en opnieuw OS geinstalleerd. Hij draait nu 2 dagen achter elkaar, ik laat hem gewoon een week aanstaan en kijken wat er gebeurt, zucht...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan