Onverwacht een geheel wit scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeing_737

Verenigingslid
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
9.384
Dell All-In-One, Windows 10 Home 64bit, Microsoft Edge.


Op sommige momenten wordt mijn gehele scherm wit en reageert nergens op. Er verschijnt ook geen rood vierkantje als ik de muis in de rechter boven hoek plaats. Ik kom er alleen vanaf door de Windows-toets op mijn toetsenbord in te drukken. Ik heb KPN Veilig en SupportAssist van Dell. Als extra maatregel heb ik de betaalde versie van Spyhunter laten scannen, maar er werden slechts een paar minimale bedreigingen gevonden, die ik wel heb verwijderd. Heb al een Systeemherstel uitgevoerd, toch duikt af en toe, gelukkig niet vaak, dat witte scherm op. Wat kan ik nog doen om het probleem(pje) uit de wereld te helpen?
 
Dag, Allereerst zou ik kijken of Dell Update actief is en of je dat kan uitschakelen of anders weghalen van de computer. U kan ook op Ctrl Alt Del drukken als het scherm blanco is en in Taakbeheer kijken of Dell Update wordt uitgevoerd en dat dan sluiten. Zou het inderdaad de reden zijn dan is het nog mogelijk om te wachten op een nieuwe versie van Dell Update, dit uit te voeren in compatibiliteit modus als het niet geschikt is voor uw besturingssysteem (rechts op het uitvoerbare bestand klikken en dan bij Eigenschappen het tabblad compatibiliteit) of de updates voortaan handmatig te zoeken en naar keuze te installeren.

Vervolgens, zou dat de reden niet zijn, kijk bij Apparaatbeheer in de uitgeklapte categorieën maar vooral bij Grafische adapters of er geen waarschuwingen staan voor verkeerde drivers in de kleine pictogrammen.

Of ga met behulp van de lijst die AutoRuns opstelt na of er ongewenste programma's actief zijn. Let daarbij met name op updaters en indexeerders. Onderzoek of er Windows updates zijn die blijven hangen en raadpleeg de logboeken.
 
Bedankt, ik zal morgen alle aangedragen suggesties nalopen.
 
Tijdens een wit scherm werkt Ctr-Alt-Del niet. Dell Update wordt gebruikt om de nieuwste versie van SupportAssist van Dell te downloaden. Zodra ik daarna SA open, wordt mij gevraagd die nieuwe versie te installeren (laatste versie is 3.0.2). Daarna is in SA de eerste taak die wordt verricht, het ophalen van stuurprogramma's (urgente en optionele) en downloads. Ik schakel daarom Dell Update liever niet uit.

Op mijn vraag kon Dell Support mij de weg wijzen, om in plaats van de (te betalen) antivirus en malwarescanner van Dell in SA, KPN Veilig (F-Secure) het werk te laten doen. Dus, ik houd dat liever zo.

In Apparaatbeheer staat bij geen enkele categorie een waarschuwingssymbool, Autoruns geeft geen ongerustheid. Bij de logboeken vond ik alleen als noemenswaardig de mislukte installatie van de chipset, maar dat is op een later tijdstip wel gelukt. In ieder geval erg bedankt voor je suggesties, maar het probleem is eigenlijk zo veel moeite verder niet waard, tenzij ik in de toekomst nog meer "blokkades" tegen zou komen. Voor nu beschouw ik het onderwerp als afgedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ergens gelezen en van meerdere bijdragen daar begrepen dat het witte scherm een paar keer per week verschijnt. Als de nood aan de man komt kan er altijd nog van automatische updates af worden gezien. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de rol van Dell Update is wanneer SupportAssist updates ophaalt maar Dell Update zal ze wel eens kunnen installeren terwijl SupportAssist ze gaat downloaden. Het is normaal dat andere computer activiteit wordt gestaakt bij het installeren van drivers of BIOS versies. Succes en graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan