Onverwachte fout, te weinig memory...

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvreeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Hallo,

Ik heb een probleem...

Als ik in outlook in een nieuw bericht een bijlage wil toevoegen en ik klik op recent geopend, (win Vista / outlook 2003) krijg ik een melding: Er is een onverwacht probleem opgetreden. Er is te weinig memory om deze bewerking uit te voeren. sluit prog etc.

Die melding krijg ik een paar keer achter elkaar terwijl hij de map opent.

Boven de melding in de donkere balk zeg maar staat Word, dus het lijkt dat het iets met word te maken heeft.

Kan iemand mij helpen en/of advies geven?

Alvast vreindelijk bedankt!

Bas

Ik vermoed dat je Word gebruikt als editor van je berichten.
Nu is het geen echte 'oplossing' maar een workaround, maar je zou in Extra -> Opties -> tabblad E-mailindeling Word kunnen uitschakelen als editor voor je berichten.
Herstart daarna veiligheidshalve Outlook, en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Kijk of je probleem daarna weg is. Is dat het geval, dan is er bijv. inderdaad een geheugenprobleem (bijv. te weinig ruimte op je harddisk voor uitbreiding van het wisselbestand of een vaste wisselbestandgrootte die te klein is of een bovengrens gezet aan de grootte van het wisselbestand) of er zou iets met (de werking van) Office aan de hand kunnen zijn. Denk hierbij aan foute invoegtoepassingen van anti-virus etc.

We horen wel of de methode om Word niet te gebruiken als berichteneditor je verder helpt.

Tijs.

@Bas

Controleer ook eens de omvang van het PST-bestand.
(rechtsklikken op 'Persoonlijke mappen' en in snelmenu op 'Eigenschappen voor persoonlijke mappen ...'
Hierna de knop 'Mapgrootte' (tabblad Algemeen)

@Bas

Controleer ook eens de omvang van het PST-bestand.
(rechtsklikken op 'Persoonlijke mappen' en in snelmenu op 'Eigenschappen voor persoonlijke mappen ...'
Hierna de knop 'Mapgrootte' (tabblad Algemeen)

Hoe bedoelt u dat? zou het bestenad te groot kunnen zijn???

Ik vermoed dat je Word gebruikt als editor van je berichten.
Nu is het geen echte 'oplossing' maar een workaround, maar je zou in Extra -> Opties -> tabblad E-mailindeling Word kunnen uitschakelen als editor voor je berichten.
Herstart daarna veiligheidshalve Outlook, en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Kijk of je probleem daarna weg is. Is dat het geval, dan is er bijv. inderdaad een geheugenprobleem (bijv. te weinig ruimte op je harddisk voor uitbreiding van het wisselbestand of een vaste wisselbestandgrootte die te klein is of een bovengrens gezet aan de grootte van het wisselbestand) of er zou iets met (de werking van) Office aan de hand kunnen zijn. Denk hierbij aan foute invoegtoepassingen van anti-virus etc.

We horen wel of de methode om Word niet te gebruiken als berichteneditor je verder helpt.

Tijs.

Ik blijf de melding helaas houden.... :-(

Hoe bedoelt u dat? zou het bestenad te groot kunnen zijn???

Dit is een reële vraag: Er is (in Outlook versies t/m 2003) een beperking van 2 GB. Het is dus zeker iets waar je naar moet kijken.

Mocht het .pst bestand niet te groot zijn (het ligt dus daar niet aan), kijk dan nog even de volgende punten na:
1. Outlook helemaal afsluiten. Zoek onder C:\Program Files naar het bestand scanpst.exe
Laat die los op je .PST bestand.
Hier, onder XP en met Outlook2003 NL:
Start -> Uitvoeren -> C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043
Daar staat scanpst.exe
Je .PST kun je dan in scanpst opzoeken via:
[Klik op Bladeren]
[Plak in het Openen vakje: "%userprofile%\local settings\application data\microsoft\outlook\outlook.pst" (incl. de "-tekens) en dan op Openen drukken.
Laat je .PST hiermee scannen, en worden er fouten gevonden en gerepareerd, doe dan daarna nóg een scanpst.exe totdat er géén fouten meer gevonden worden.
2. Probeer ook eens Outlook in Veilige modus op te starten. Houd bij het klikken op de snelkoppeling van Outlook de CTRL-toets erbij vast. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Dit bevestigen.
Als het in 'normale' modus niet werkt maar wel in Veilige modus om bijlagen in te voegen, dan horen we dat wel. Er is dan iets mis met automatische zaken, zoals invoegtoepassingen etc.
3. Als het zelfs in Veilige modus niet lukt, kijk dan naar deze link, en doe alles wat in Solution 1 staat. Hierbij moet Outlook zijn afgesloten.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan