Onverwachte hoge telefoonkosten via Cable-internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik hoor uiteenlopende verhalen, dat je 'ook met een internetverbinding via de kabel (ik internet met Cable wanadoo)' voor onverwacht hoge telefoonkosten kan komen te staan.
Ik zelf denk dat het niet kan, ik heb GEEN modem in mijn PC die een verbinding met de telefoon tot stand zou kunnen brengen; ik bel ook NIET in via een telefoonlijn en tenslotte gebruik ik GEEN ADSL.
Wie weet nu precies hoe het zit, hoe kom ik aan de enig juiste en duidelijke informatie; of anders waar kan ik dit op internet vinden ?

Zolang als jij aan het computeren bent via de kabel dan kan de telefoonrekening hierdoor niet onverwacht hoog worden.
Jij doet ja niks met de telefoon.

Inderdaad zoals Puppie al aangaf: Als je met de kabel internet heb je geen telefoonverbinding. Ook voor adsl geldt dat je geen hoge telefoonrekening kunt krijgen omdat deze verbinding niet via een speciaal modem loopt.

Geachte mede-vutter Ad. Nou ben ik toch benieuwd,
waar dan die verhalen vandaan komen. Met ADSL gebruik je toch - als het ware - een tweede telefoonlijn.
Of niet. Zo nee, dan lopen dus alleen de mensen dat risico die nog ouderwets via de telefoon verbinding connecten.

Het is toch echt waar. Ik heb het bij KPN nagevraagd. Voor adsl gebruik je wel de telefoonlijn maar door dat speciale modem heb je een aparte verbinding. Extra kosten kan echt alleen maar als je daarnaast ook een kabeltje hebt aangesloten op het telefoonmodem van de computer en dat dus dezelfde ingang heeft op het telefoonnet als je normale telefoonstekker.

Er zijn adsl abbo's die wel de tikken in rekening brengen.
Dit kun je vinden bij gratis adsl.
Niks gratis gewoon tikken betalen.

Ja Puppie dat klopt maar je betaalt dan alleen voor de tikken naar de adsl provider. en dus niet voor ongewenst doorverbinden met dure betaalnummers

Nee maar als je de tikken moet betalen dan kan de telefoonrekening erg hoog worden.
Ik praat niet over dure betaalnummers.

Jij weliswaar niet maar uit de gestelde vraag heb ik dat wel begrepen omdat Yario02 op de kabel internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan