onverwachte shutdowns

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Mijn PC sluit onverwachts af. Mijn eerste associatie is een stroomonderbreking, iets anders kan ik me er niet bij voorstellen. Het kan ook gebeuren kort na de start, dus temperatuur lijkt me niet de kwestie. Ik dacht aan een defecte netsnoerkabel, maar dat blijkt het niet te zijn. Waar moet ik dit nu zoeken?

Probeer eens het verhaal uit de bijlage.

Laatst bewerkt:
Waarbij gebeurt dit. Is dit met een programma of spel. Kun je het wat beter toelichten.

Ha Paul, morgen probeer ik je suggestie, ik krijg hem nu niet eens meer aan.

Humpe, ik kan er geen peil op trekken, heb er nog niets van systeem in gezien. Vanavond tijdens het luisteren naar webradio, de vorige keer terwijl er helemaal geen programma draaide (vandaar dat ik denk dat temperatuur er niets mee te maken heeft).

Dank voor jullie suggesties.

Het kan ook voorkomen dat de fan van je processor kaduuk is, dan heb je meteen na de opstart al problemen met uitval.
Controleer die eens, en natuurlijk te temperaturen, mocht daar niks mis mee zijn, kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Het geheugen wil ook nog wel eens de boosdoener zijn.

Gisteravond alles nog schoongespoten met een luchtspuitbus, maar geen resultaat. Het hele systeem ging niet meer aan, geen enkele reactie op de aan/uit schakelaar of op de hoofdschakelaar van de voeding. Hier kan ik weinig mee. Heb hem naar de computerboer op de hoek gebracht, kijken wat die er van vindt. Dank voor je reactie. Je hoort nog wat de diagnose is.
Coen.

PC net weer afgehaald van de computerboer. Zijn diagnose: "De witte pasta op de processor was verpulverd. Ik heb de ventilator eraf gehaald, de pasta verwijderd en er zilveren pasta op gedaan, die geleidt ook veel beter. Daarna zowel gister als eergister je systeem een paar uur laten draaien, maar nergens last van gehad."
Zo te horen een koelingprobleem dus. Maar omdat het systeem niet meer aan ging kon ik niet meer op de sensortjes kijken. Affijn, probleem in ieder geval opgelost, hoop ik.
Dank voor de support.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan