• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvlodoende bronnen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Berichten
1.204
Hallo,

Wanneer ik in Excel een blad wil kopieeren, dan krijg ik de volgende melding:
"Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak uit te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere toepassingen."

Betekent dit dat het bestand te groot is of kan ik iets instellen/updaten zodat deze fout genegeerd wordt?
 
Je zit inderdaad tegen de grens van je computer aan. Ik heb eens een bestand gemaakt met ruim 200 tabbladen (vraag me niet waarom) en dat draaide als een zonnetje, totdat ik tabblad 201 aanmaakte, toen liep de boel vast. Ik ga ervan uit dat dit te maken heeft met de systeembronnen van je computer, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Probeer je bestandje eens uit op een computer vaan een kennis, waar meer intern geheugen inzit.
 
verhoog zei:
Je zit inderdaad tegen de grens van je computer aan. Ik heb eens een bestand gemaakt met ruim 200 tabbladen (vraag me niet waarom) en dat draaide als een zonnetje, totdat ik tabblad 201 aanmaakte, toen liep de boel vast. Ik ga ervan uit dat dit te maken heeft met de systeembronnen van je computer, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Probeer je bestandje eens uit op een computer vaan een kennis, waar meer intern geheugen inzit.

Ik heb in deze pc 2 kaartjes van 512MB .... moet genoeg zijn.
Ik heb het bestand eens bekeken op grootte. Deze was maar liefs 42 MB.
Nadat ik de gegevens had gekopieerd naar een ander leeg blad, bleek het bestand bijna 4 MB groot te zijn. Voor mij een groot vraagteken waarom het bestand ineens zo'n 10 keer zo klein is geworden. Maargoed ... ik kan weer tabbladen kopieeren nu.
 
Blij dat het opgelost is. Maar, gewoon eens om te zien, voer de macro eens uit die in het bijgevoegde bestand zit. Meer bepaald, de macro "doexceldiet". Gewoon dit bestand openen, in jouw 2 bestanden Alt-F8 drukken en "doexceldiet" uitvoeren. Dan de bestandsgrootte checken en hier posten aub.

Wigi
 

Bijlagen

  • Bestandscompressie 2.zip
    11,6 KB · Weergaven: 206
Wigi,

Ik heb de macro uitgevoerd op het bestand waarmee ik steeds opnieuw onderstaande melding kreeg:

"Niet alle gegevens en opmaak die u aan bestand.xls hebt toegevoegd kunnen worden opgeslagen"

Hij was ruim een uur bezig, maar het lijkt erop dat de melding niet meer terugkomt, dus dank voor je oplossing !

Abco
 
Blij dat het opgelost is. Maar, gewoon eens om te zien, voer de macro eens uit die in het bijgevoegde bestand zit. Meer bepaald, de macro "doexceldiet". Gewoon dit bestand openen, in jouw 2 bestanden Alt-F8 drukken en "doexceldiet" uitvoeren. Dan de bestandsgrootte checken en hier posten aub.

Wigi


Hallo Wigi,

Als ik deze macro gebruik op een bestand van inmiddels 95mB, loopt hij vast met de volgende Visual Basic melding: "Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Select van object_Worksheet is mislukt"
Kun je me hiermee nog uit de brand helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan