Onvoldoende geheugen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElfenOor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een probleem. Mijn laptop geeft sinds kort geregeld de volgende foutmelding: "Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar". Taakbeheer geeft aan dat het geheugen inderdaad voor 91% in gebruik is. De processen nemen echter bij elkaar opgeteld hoogstens 800mb in beslag, terwijl mijn laptop over 6gb geheugen beschikt. Is het mogelijk is dat er processen zijn die geheugen gebruiken zonder dat ze in taakbeheer weergegeven worden, of is het mogelijk is dat windows een geheugenunit slechts deels herkent/aanspreekt?

Wat extra info over mijn laptop:
Windows 8 64bit
6gb ddr3 geheugen (een module van 2gb en een van 4gb)
 
Zeker vergeten om aan te zetten: Processen van alle gebruikers tonen

Tijs.
 
Waar kan dat in Windows 8? De optie staat er niet. Daarnaast heb ik ook maar 1 gebruiker. Bedankt in ieder geval voor het antwoorden.
 
Ctrl-Shift-Esc toetscombinatie (dus Taakbeheer starten)
tabblad Processen
Links onder in dat tabblad staat het als vinkje of als knop.

En over dat jij de enige gebruiker bent: Dat klopt niet. Er zijn ook gebruikers die Systeem, Netwerk Service etc. heten, die (vooral) voor het draaien van diensten ("services") worden gebruikt. En die services gebruiken ook geheugen etc, vandaar dat je in tabblad Processen de processen van alle gebruikers moet zien, niet alleen die van jezelf.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan