'Onvoldoende geheugen beschikbaar'

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
83
Hi,

Ik krijg deze melding elke keer als ik bijv. Watch Dogs wil spelen, (Onvoldoende geheugen beschikbaar-opties programma afsluiten of annuleren) of een ander spel wat redelijk wat geheugen inneemt. Dit heb ik pas sinds kort, en elke keer als ik mijn systeem opstart krijg ik in het begin op mijn bureablad een venster met het wisselgeheugen waar ik het kan aanpassen etc. elke keer als ik hier iets aanpas en ik reboot word er niets doorgevoerd en begint het weer opnieuw. Ik heb Windows 7 64 bit en 8GB aan RAM. Ik krijg dus in het begin met opstarten het venster en als ik een spel speel de melding, en meestal sluit het programma daarbij dan ook af, ookal druk ik op annuleren. Ik kan me niet voorstellen dat ik te weinig geheugen heb, sinds er nog 4-5GB niet gebruikt word als ik aan het spelen ben en ik denk dat ik zelf gewoon iets verkeerds doorgevoerd heb waardoor dit gebeurt, maar geen flauw idee wat.

Alvast bedankt!
 
Misschien dat je wisselbestand gefragmenteerd is geraakt en Windows daarin niet voldoende vrije ruimte aan 1 stuk kan vinden. Als je geen SSD hebt als Windows schijf, defragmenteer deze dan eens.
 
Das een goeie.. Zal het meteen even aanzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het wisselbestand op 0 zetten, wel voor instellen kiezen, rebooten en het wisselbestand een vaste waarde geven, begin en maximale grootte gelijk, 4 gig is ruim voldoende, defragmenteert die ook niet meer.
Met defragmenteren, wat sowieso nutteloos is op een ntfs partitie, defragmenteer je niet het wisselbestand.

Heb hem zelf op 0 staan.

Sommige games, vooral wat oudere, verwachten een ander memory beheer en geeft die melding ook wel eens.
Soms werkt dan de compatibiliteitsmodus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan