Onvoldoende geheugen of schijfruimte om word te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarisaNoa

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Een raadsel: bij ieder willekeurig word bestand dat ik wil openen krijg ik de melding: 'Onvoldoende geheugen of schijfruimte om word 12.0 te starten'. Dit was gisteren nog niet zo. Het enige wat ik heb gedaan is CorelDraw geïnstalleerd, daar zat een foutmelding in. Deze er weer afgehaald na deze 'word' melding maar melding blijft.

1: Mijn word bestanden beslaat alleen tekst variërend van 25,1 kB tot 45,5 kB. Het gaat dus niet om onleesbare fonts, plaatjes, JPEG's o.i.d.
2: c schijf reeds opgeschoond, schijfopruiming, ccleaner eroverheen gehaald, geen nut.
3: c schijf bevat 123 GB onbeschreven ruimte, dus moet ruimte genoeg zijn.

Waar zit de missing link?

Hoop dat iemand de oplossing heeft.

ScreenShot001.jpg

Prullebak echt leeg, aangevinkt in Ccleaner?
Meerdere delen wisselbestand op de schijf, te zien in schijfdefragmentatie aan meerdere groene delen?
Een herstelpunt terugzetten?

Is de pc opnieuw opgestart geweest (dus niet de slaapmodus) na de deinstallatie van Coreldraw?

In taakbeheer is de processor belasting en geheugengebruik zichtbaar.
Zijn die hoog?

Verder is het mogelijk dat Word beschadigd is geraakt door de (de)installatie van Coreldraw.

Dat kan mogelijk verholpen worden door de door Lange Pier aangegeven herstel actie.
Ook kan het helpen om (via configuratiescherm > programma's (Vista/W7) Office te laten herstellen, door de betreffende optie te kiezen.

Mvg Leo

Prullebak echt leeg, aangevinkt in Ccleaner?
Meerdere delen wisselbestand op de schijf, te zien in schijfdefragmentatie aan meerdere groene delen?
Een herstelpunt terugzetten?

Ja allemaal gedaan, alles aangevinkt. Alles leeg. Herstelpunt terug gezet zonder verbetering.

Is de pc opnieuw opgestart geweest (dus niet de slaapmodus) na de deinstallatie van Coreldraw?

In taakbeheer is de processor belasting en geheugengebruik zichtbaar.
Zijn die hoog?

Verder is het mogelijk dat Word beschadigd is geraakt door de (de)installatie van Coreldraw.

Dat kan mogelijk verholpen worden door de door Lange Pier aangegeven herstel actie.
Ook kan het helpen om (via configuratiescherm > programma's (Vista/W7) Office te laten herstellen, door de betreffende optie te kiezen.

Mvg Leo

Aantal keer volledig opnieuw opgestart. Herstel actie aangegeven, het duurde even daarna ook opnieuw opgestart.... zelfde melding.

Ja, en regedit.

Vrij duidelijk... maar na opstarten nog steeds foutmelding.

Er stond tussen de profile/user wel een 'default' maar naar verwijdering geen verbetering.

Zucht... ik denk office verwijderen en opnieuw ergens een versie vandaan halen.

Idd, zucht, best knap van die firma dat ze vanaf 1975 nooit iets hebben geproduceerd waar geen problemen mee zijn.

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1...pw.r_qf.&fp=2ff49341e8bb8f07&biw=1911&bih=929
Er is wel veel over te vinden, of er een goede oplossing tussen zit.............

Ja thanks, de meeste dingen heb ik al geprobeerd. Dit artikel geeft aan dat het waarschijnlijk beschadigd is geraakt door een worm oid. http://www.zdnet.nl/help/40690-2/microsoft-word-klaagt-over-geheugengebrek/

Beetje jammer dit, vooral als je een scriptie moet schrijven.
Hoe dan ook: als iemand nog een briljant idee heeft hoor ik het graag.

En LangePier: Dank voor het meedenken!

start > programma's > bureauassecoires > systeemwerkset > systeemherstel.

Herstelpunt gekozen van vorige week... nu doet word weer wat 'ie moet doen.
Hopelijk blijft het probleem nu wel weg, en lag het aan instellingen van coreldraw.

Ik stuit na een google actie op allemaal problemen met windows 2007 door onvoldoende opslagruimte. Voor anderen met dit probleem: http://support.microsoft.com/kb/823822/nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan