Onvoldoende geheugen op dit apparaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Hallo ik zit met een probleem.
Een jaar geleden heb ik de Alcatel OneTouch popc7 gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb er een microSD kaart in zitten van 8Gb.
Alleen zit ik met het probleem als ik een App wil instaleren dat de telefoon aangeeft dat er onvoldoende ruimte is.
Terwijl als ik kijk in de instellingen van het apparaat geeft ie aan dat er nog 4Gb beschikbaar is ! ...
Ik heb aangevinkt dat hij alles installeert op de SD kaart dus wat is nu het probleem.. :(

De SD kaart kan ook niet kapot zijn want ik kan nog wel gewoon foto's downloaden van het internet.

Alvast bedankt voor jullie reacties ! :thumb:

Mvg Youri

Hallo Youri,
Hiervoor gebruik je hulpprogramma's die bestanden helpen opsporen of verplaatsen en je het gebruikte geheugen kunnen laten zien. Ik heb SanDisk Memory Zone en Ancleaner. Als bestandsmanager gebruik ik ES File Explorer en als informatie tool Sunburst Disk Space Analyzer. Dit zijn gratis applicaties. Waar apps zelf zich installeren kan je meestal niet beïnvloeden. Die zullen dan dus toch op de telefoon zelf staan.

Het is toch een smartphone met Android besturingssysteem? Dan heb je toegang tot de Google Play Store en daar kan je de gewenste apps zoeken met de zoekbalk. Onder de resultaten zie je altijd meerdere suggesties voor soortgelijke programma's

Voor de Google Play Store moet je een account maken. Geld overmaken naar een tegoed is niet nodig.

Ik begrijp dat het probleem met de telefoon juist is dat deze aangeeft vol te zijn. Geeft die deze melding ook nog als je bepaalde app's of andere gegevens verwijderd?

Laatst bewerkt:
Net lees ik dat de opslag van de telefoon zelf 4 Gb is. Dit kan dus nooit vrij zijn. De gebruiker heeft hiervan nog slechts 1,9 Gb. Hier wordt ook bedoeld dat 1 kilobyte 1000 byte is en geen 1024 dus is de vrije ruimte in werkelijkheid nog wat minder.

Hier heb ik het gelezen en daar wordt het een kritieke situatie genoemd.
http://www.raqwe.com/review-smartphone-alcatel-onetouch-pop-c7
Je kunt er dus eigenlijk haast niets op installeren of bewaren.
Als het anders is dan moet je het maar zeggen.

Ik heb al een stuk of 5 onnodige Apps verwijdert en daar doet de telefoon niet moeilijk mee maar als ik de zelfde Apps terug wil instaleren dan kan dat dus niet...

Er word vermeld dat er nog 4Gb beschikbaar is op de SDkaart.
De telefoon geheugen is wel vol maar ik heb aangevinkt dat hij daar de Apps niet op installeert maar op de Sdkaart.
Mvg Youri

Laatst bewerkt:
Zie je in het zelfde overzicht dan wel hoe veel als er gebruikt is?

Dat installeren op de SD kaart kan je zoals gezegd, lang niet altijd beïnvloeden en misschien zit daar het probleem wel. Verander deze optie eens en kijk of de toepassingen dan wél installeren.

Als de telefoon toch hardnekkig een verkeerde vrije schijfruimte aangeeft, dan zou je een reset moeten proberen. Bij resetten altijd opletten dat je weet wat je hierdoor kwijt raakt en een backup maken van belangrijke bestanden en gegevens!

De meeste 2sd tools vereisen root toegang.

Al heb je er een terabyte sdkaart in hangen, waar het om gaat is je interne geheugen.
De meeste goedkope telefoons hebben maar 512mb en dit loopt helaas snel vol.
Verschillende programma's laten zich alleen maar in dat stuk geheugen installeren.

Wat je kunt doen, dat is zoeken naar 4ext of zoiets. Hiermee deel je je interne geheugen anders in, waarbij ook het geheugen van je externe sdkaart gebruikt word.
Hier is root toegang voor nodig EN je kunt uiteraard je sdkaart niet meer verwijderen. :p

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2125513
http://forum.cyanogenmod.org/topic/52888-extend-the-internal-memory/page__st__20

Ik denk dat reseten de beste optie is. Dat andere heb ik namelijk al geprobeert.

Mvg

Nee dat is het niet. Zodra je je apps weer installeert heb je weer hetzelfde probleem. Tenzij je minder apps installeert, maar daar heb je die telefoon niet voor gekocht, of wel / Dat je maar 2 apps kunt installeren /

Werkgeheugen (RAM): 512 MB

Laatst bewerkt:
Maar daarvoor heb ik nooit problemen gehad met het geheuge ook niet als ik een stuk of 8 apps had geinstaleert.
Snap ook niet waarom ze had zo ingewikkeld maken om te bepalen waar je de apps wilt instaleren.

Mvg

Rooten is wel een onveilig proces plus dat het de telefoon onbruikbaar kan maken als je niet precies de goede methode gebruikt. De telefoon zou bovendien eerst goed moeten functioneren. De juiste vrije schijfruimte aan moeten kunnen geven. Misschien is update van de software nog een optie waar vragensteller niet aan gedacht heeft. In het menu staat vast Update.

Tsja, het is het één of het ander. Een goedkope telefoon met maar 512mb geheugen kun je nu eenmaal niet volstoppen met 1gb aan programma's.
Rooten is echt de eerste stap die je maken moet. En als je kijkt naar de link die ik geplaatst heb, dan zie je dat het allemaal vrij simpel is.

Een brick ?, als je echt goed oplet dat je de juiste software installeert dan is die kans klein. Ik heb nu in totaal al iets van 8 toestellen geroot en geloof me, die HTC's waren niet de makkelijkste om te rooten.

Laatst bewerkt:
Ik ga maar eens kijken of ik iets met dit apparaat kan.

Bedankt voor Al jullie reacties ! :thumb:

Groeten Youri Wannet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan