Onvoldoende geheugen tijdens bewerking in PS CS6

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Als ik een foto heb bewerkt in Camera raw van Photoshop CS6 en ik wil het opslaan krijg ik een venster van opslagstatus camera raw met de melding: Er is onvoldoende geheugen en kan ik het bestand niet opslaan.
Ik heb Windows 7 Extreme 32bit, Processor Quad Q 9550, 2,83 Ghz.
Geinstalleerd geheugen 4GB (3GB beschikbaar)
Wisselbestand: min 16mb, aanbevolen 4606mb, momenteel toegewezen 3074mb
Bij virtueelgeheugen van windows wordt de grootte door het systeem beheerd. Kan ik dit veranderen om verbetering bij het opslaan te krijgen zoja en hoeveel waarden kan ik geven. Of andere wijzigingen op de pc. Thx

Dan zul je dus meer geheugen nodig hebben om het bestand op te slaan.
Hiervoor moeten we wel weten welk moederbord je hebt, zodat we kunnen zien of deze meer dan 4Gb geheugen ondersteund.

Vervolgens dien je een 64 bits versie van Windows te installeren en meer geheugen er bij in te stoppen.

ja... even zien wat er op je moederbord kan. Die 4GB is wel erg bescheiden...
Nieuw/extra geheugen kost je een paar tientjes.

Geef het wisselbestand eens een vaste waarde, eerst op 0 zetten en voor instellen kiezen, rebooten en dan het min. en max. op b.v. 8gig zetten en nogmaals proberen.

Je krijgt zulke meldingen ook als het wisselbestand is gefragmenteerd waar een defrag niet tegen helpt.

Dat progje werkt toch wel met het bestand v.a. de harde schijf? anders kan ik mij indenken dat het het opslaggeheugen van de camera probeert te gebruiken.

Dan zul je dus meer geheugen nodig hebben om het bestand op te slaan.
Hiervoor moeten we wel weten welk moederbord je hebt, zodat we kunnen zien of deze meer dan 4Gb geheugen ondersteund.

Vervolgens dien je een 64 bits versie van Windows te installeren en meer geheugen er bij in te stoppen.

Hoe kan ik op mijn PC zien welk moederbord ik heb want de bon van de configuratie kan ik niet zo direct vinden. Ik weet wel dat het een MSI is maar het model weet ik niet. In Photohop Help systeeminfo staat het er niet bij. Er zijn wel maar 2 sloten op. Ik denk niet dat er ook 64 bit op kan. Is nu 32 bit.

Laatst bewerkt:
Geef het wisselbestand eens een vaste waarde, eerst op 0 zetten en voor instellen kiezen, rebooten en dan het min. en max. op b.v. 8gig zetten en nogmaals proberen.

Je krijgt zulke meldingen ook als het wisselbestand is gefragmenteerd waar een defrag niet tegen helpt.

Dat progje werkt toch wel met het bestand v.a. de harde schijf? anders kan ik mij indenken dat het het opslaggeheugen van de camera probeert te gebruiken.

Ik heb het wisselbestand eerst op 0 gezet opnieuw opgestart en op min 4606 en max 4606 gezet. Ik heb maar 2 modules van 2 GB erin zitten. Nog steeds het bericht van onvoldoende geheugen. Ik moet er wel bij vermelden dat bij de installatie van photoshop er werd aanbevolen dit op een andere partitie te zetten dan het besturingssysteem. Dus heb ik dat gedaan. Kan ik modules met groter geheugen in stoppen ik heb maar 2 sleuven.

En waar verwijst de "scratchdisk" in de instelling naar?
Lees op diverse fora dat een USB stick van voldoende grootte er prima voor geschikt is en dat het ook die melding kan veroorzaken indien die niet goed is ingesteld.

Gebruik Speccy om he systeem weer te geven.
https://www.piriform.com/speccy

En waar verwijst de "scratchdisk" in de instelling naar?
Lees op diverse fora dat een USB stick van voldoende grootte er prima voor geschikt is en dat het ook die melding kan veroorzaken indien die niet goed is ingesteld.

Gebruik Speccy om he systeem weer te geven.
https://www.piriform.com/speccy

Wat bedoel je met scratchdisk. Ik heb speccy geïnstalleerd en het geeft aan dat ik de Asus P5E WS Pro (LGA775) moederbord heb.
Ram 4 GB Dual-kanaal DDR2 534 MHZ.

Als jullie met deze info iets meer kunnen uithalen. Bvd.

Hoe kan ik een usb stick als extra geheugen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan