onvoldoende geheugen voor schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Hallo allemaal,

Ik heb mijn computer al een paar jaar. Ik kon al een paar maanden nadat ik 'm had al niet meer defragmenteren, omdat ik de melding kreeg dat mijn machine onvoldoende geheugen had. Foutcontrole ging ook niet, om hetzelfde probleem. Nu heb ik e.e.a. aangepast w.b.t. virtueel geheugen en fast defrag geinstalleerd, waardoor hij uiteindelijk wel defragmenteert, maar nu komt-ie niet verder dan 10 procent. Dan zegt-ie dat ik schijfcontrole moet uitvoeren als gevolg van fouten die eerst moeten worden verholpen. Ook zegt-ie soms: 'de inhoud van het station is gewijzigd: bezig opnieuw...', en dan begint-ie weer bij nul. En dat terwijl ik niets anders tegelijkertijd doe, als het goed is zou er niets geschreven moeten worden. Zo erg is dat niet, want daarna gaat-ie wel verder, totdat hij zegt dat ik schijfcontrole moet uitvoeren wegens die fouten.
Als ik dan vervolgens schijfcontrole uit wil voeren, meldt-ie dat er onvoldoende geheugen is, dat ik een of meerdere programma's af moet sluiten. Dus dat doe ik, ik sluit alles af, probeer het zelfs in veilige modus, maar ik blijf die melding krijgen.
Mijn cpu is sowieso een ramp nu, hij loopt steeds vast en sinds een paar dagen start hij zichzelf steeds uit het niets opnieuw op. Ik heb al gescand op virussen, maar hij vindt niks. Een paar dagen terug wel Krepper-Y, maar die heb ik gedelete.

Kan iemand mij helpen? Heel erg bedankt!
Mijn cpu loopt op Win98, tweede editie.
Hij heeft 128 RAM geheugen, het virtuele geheugen heb ik nu op minimaal 256, maximaal 384, maar de problemen waren er ook al toen ik Windows het zelf liet bepalen.
Mijn harddisk heeft 40 gig, maar is nog niet eens halfvol.
De processor is een AMD Duron 950 MHZ + 1500 fan.
Moederbord is een Asus A7V-E.

Bedankt!

het is niet wat je wil horen, maar ik stel je een her instalatie van windows voor. soms zit een foutje in de software in een klein hoekje en blijven fouten komen. aan de andere kant als je windows helmaal opnieuw instaleert !! en formateert!! dan is de kans dat er nog een fout of virus zit zeer klein. gedraagt je computer zich dan nog steeds vreemd? kijk eens of je een foutmelding of foutcode rijgt als die fout zich weer voordoet. ook zou je eens kunnen kijken of de ventilator van je cpu nog draait.

Meestal krijg je bij een hardware fout een melding of foucode, en het zou jou en andere enorm helpen als je toevallig van eentje weet wat die was, of als je er weer een ziet dat je die opschrijft.

Hmmmm.... Ik heb geloof ik nog wel de Windows-cd hier liggen. Maar hoe zou ik dat ongeveer moeten doen? Ik ben geen complete nitwit, maar ik blijf mijlenver achter bij de cpu-kennis van de gemiddelde gebruiker van dit forum. Kan ik bijvoorbeeld alles kopieren naar de d-schijf (volgens mij is die trouwens wel onderdeel van dezelfde schijf) en vervolgens Windows (die op de C-schijf staat) deinstalleren en vervolgens heel C formateren? Anders ben ik alles kwijt toch?

Bedankt!

ja dat kan. alleen zou ik zeggen, brand alles op een cd wat je wil bewaren, verwijder zowel c als d dan en formateer je hele harde schijf.

Dus eerst alles van c naar d kopieeren, dan c formatteren, dan windows-cd erin en windows opnieuw installeren?

Weet je zeker dat als ik alles van c naar d kopieer, dat ik vervolgens dan c kan formatteren? Met d heb ik in elk geval nog nooit problemen gehad, dus misschien kan ik die gewoon met rust laten.
Waar ik aan twijfel is dat de label van mijn d-schijf 'DISK1PART02' heet. Ik ben bang dat het 1 schijf is die ik dan wis, en dat ik dan alles kwijtraak.

Op c is 9,82 gb beschikbaar en 8,76 gb gebruikt. Totale ruimte is 18,5 gb.
Van d is 19,3 gb beschikbaar en 150MB gebruikt. Totale opslagruimte van d is 19,5 gb.

Denk je dat die 8,76gb van c op een cd-rom zou passen? Ik heb zelf geen idee...

Groet,

Sander

1. Maak ruimte VRIJ op je harde schijf. Minimaal 500 MB.

2. Draai een volledige schijfcontrole.

3. Start op in veilige modus en draai een defragmentatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan