Onvoldoende geheugen?!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Als ik access opstart krijg ik eerst een melding dat ik onvoldoende geheugen heb en als ik dan op ok klik dan krijg ik de bijgevoegde melding. Ik heb meer 1024MB intern geheugen en ik heb access opnieuw geinstalleerd maar ik blijf het krijgen ook al draai ik verder niks. Waar kan dit aan liggen?

Laatst bewerkt:
ik kom met een reactie even geduld.
ik ga windows even opstarten voor jouw. (ik zit nu in linux)

Okey,
Je hoeveelheid swap of virtueel geheugen is te klein.
Doe het volgende
rechte muisknop op deze computer > eigenschappen > geavanceerd > bij prestaties instellingen > geavanceerd > bij virtueel geheugen wijziggen > verhoog dit bv naar 512 1024 of verander naar door systeem beheerde grootte > druk op instellen en dan op ok. > sluit nu ook de andere vensters door op ok te drukken.

Nog even voor de duidelijkheid als de computer te weinig ram geheugen heeft om een programma te draaien dan gaat hij geheugen van je harde schijf gebruiken. De harde schijf heeft wel veel gb aan plaats maar het is veel trager.
Normaal moet access nu werken .

Laatst bewerkt:
Hier had ik al zitten rommelen, had het zelf op 1534 staan, maar ik heb net precies gedaan wat jij aangaf. Namelijk naar systeem beheerde grootte maar dat heeft niks uitgemaakt.

Kan het een vage systeemfout zijn?

Het kan bijna niet anders he.
Kijk eens in taakbeheer of hoeveel ram je op dit moment gebruikt.
Ik denk ook eerder aan een systeemfout want ram heeft hij eigenlijk wel genoeg he en zeker als jij zoveel extra virtueel geeft.

PS heb je gereboot na het instellen van het virtueel geheugen.

Ja, heb gereboot. Voor taakbeheer zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 113
Hier de 2 foutmeldingen die ik krijg...

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 102
Het zou nog iets kunnen zijn van geheugen toegewezen aan een programma maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen in windows.
Dus ik kan je niet helpen

Heb je misschien twee versies van Access geinstalleerd?
Dat wil ook nog wel eens dit soort problemen geven.

Ik zie in mijn softwarelijst office 97 er maar 1 keer instaan. Ik heb net voor de zekerheid alles er afgegooit en opnieuw geinstalleerd. Same result...

Geplaatst door Kakebeeke
Ik zie in mijn softwarelijst office 97 er maar 1 keer instaan. Ik heb net voor de zekerheid alles er afgegooit en opnieuw geinstalleerd. Same result...

Ah,verdorie, daar is een patch voor, ik heb die ooit gedownload, maar weet niet meer waar en welke. Is ook al zolang geleden. Je zou even kunnen kijken bij Q/A bij MS office, volgens mij moet dit daar nog kunnen terug vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan