Onvoldoende geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamara27

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Beste

Ik heb een databank met meerdere formulieren. 1 formuliertje krijg ik niet meer open. Access komt telkens zeggen dat ik onvoldoende geheugen heb.
Het formulier dat ik wil openen is een kopie van een ander formulier dat trouwens wel perfect opent!

Ik heb de database al proberen openen op andere computer, geeft geen verschil. Ook herstellen en comprimeren helpt niet.

Iemand een idee?

Ja; je formulier is corrupt. Niks aan te doen, vrees ik. Sterker nog: je hele database loopt nu een groot risico. De beste oplossing: maak een nieuwe database aan, en importeer alle onderdelen, minus uiteraard het corrupte formulier. Wacht hier niet te lang mee ;)

OK.

Ik heb dit dus gedaan. Hele hoop werk aan gehad.

Ben ik weer eventjes goed bezig, maar het probleem blijft verschijnen telkens bij oandere formuliertjes...
Moet ik werkelijk mn hele databank opnieuw maken? :(

Ik dacht dat je maar in één formulier een probleem had? Overigens is het niet zo heel veel werk, doorgaans. Als je in een nieuwe db rechtsklikt in een willekeurig venster, en <Importeren> kiest, kun je alle tabellen selecteren op het tabblad <Tabellen>, alle queries op het tabblad <Queries>, de correctie formulieren op het tabblad <Formulieren> etc. Vervolgens klik je één keer op <Importeren>, en je hebt alles weer staan. Kost mij meestal niet meer dan een paar minuten. Ga je alles stuk voor stuk slepen, dan ben je wat langer bezig...

Probeer in ieder geval het corrupte formulier niet te importeren, want dat maakt het proces gelijk nutteloos. Je hebt 'm vast nog wel in een vorige versie staan, waar je 'm uit kan halen.

Michel

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn reactie precies n beetje verkeerd verwoord.

Na je vorige tip heb ik idd een nieuwe database gemaakt en alle tabelletjes, queries en formulieren geimporteerd, BEHALVE het corrupte formulier. Dat heb ik opnieuw gemaakt. Ik heb zelfs geen oudere versie genomen, ben gelijk opnieuw begonnen omdat ik ook niet wist waar het foutgelopen was natuurlijk.
Was een serieus formuliertje, dus daar heb ik mn handen mee vol gehad.

Nu ben ik bij andere formulieren hier en daar wat aan het veranderen, en ik krijg dezelfde foutmelding. Ik krijg die foutmelding ook op het splinternieuwe formulier. De fout zat dus blijkbaar niet op 1 formulier, maar op meerdere ... Ik heb totaal geen idee hoe ik moet uitpluizen wat de fouten veroorzaakt... :(

Dat is inderdaad een heel vervelend probleem aan het worden dan... Heb je ook al geprobeerd met <Foutopsporing> te controleren of er ergens een fout zit? Soms zit er een verkeerde bibliotheek in de weg. Je kunt in ieder geval in het VBA scherm de foute formulieren snel herkennen; daarvan kun je het VBA venster niet openen.

Zo. Alle formulieren gecontroleerd in VBA.
Nergens iets fout tegengekomen.

Heb ondertussen al een paar keer het probleem aan de hand gehad.
Soms is het voldoende om een keuzelijst toe te voegen of bijv .enabled = False te zetten om de boel te verknallen.
Ik heb ook de databank eens volledig op virussen etc laten scannen, ik word er radeloos van :(

Als je de db naar mij kunt mailen, wil ik er vanavond wel een blik op werpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan